آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

بهره برداری ویژه صهیونیست ها از ویژگی “خودشیفتگی” الهام علی اف

صهیونیست ها با استفاده از ویژگی «خودشیفتگی» الهام علی اف، در پیام های تبریک امسال خود به مناسبت سالروز استقلال جمهوری آذربایجان، بر روی محور تعریف و تمجید از وی تمرکز ویژه ای کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، صهیونیست های تنظیم کننده مناسبات رژیم صهیونیستی با باکو که خطوط بسیاری از سیاست ها و رفتارهای حکومت جمهوری آذربایجان و الهام علی اف را ترسیم می کنند، در پیام های امسال خود به الهام علی اف به مناسبت 28 مه، موسوم به “روز استقلال”، بر روی محور تعریف و تمجید از شخص الهام علی اف تاکید ویژه ای کردند.

«لِو اسپیواک»، رییس سازمان “آذیز” Azİz (انجمن بین المللی اسراییل – آذربایجان) در پیام تبریک خود ، الهام علی اف را “رهبری بادرایت” ،”دوراندیش”، “شخصیتی که در دنیا برای آذربایجان نفوذ و جذابیت اقتصادی کسب کرد”، توصیف کرده و افزوده است: « ما جامعه آذربایجانی ساکن اسراییل، همواره به وطنمان افتخار کرده ایم، اما اکنون که تحت رهبری شما، آذربایجان متجاوزان را بیرون کرده و در جنگ میهنی پیروز شده است، ما به وضوح درک می کنیم که این دستاورد، قبل از هر چیز، نتیجه خدمت شماست و از این بابت از شما تشکر می کنیم!»
این صهیونیست همچنین حیدرعلی اف و الهام علی اف را ادامه دهنده راه “جمهوری دموکراتیک آذربایجان” که در سال 1918 تاسیس شد، عنوان کرده است.
همچنین آریه گوت، رییس نمایندگی “مرکز چندفرهنگ گرایی باکو” در فلسطین اشغالی نیز در پیامی به مناسبت 28 مه، الهام علی اف را بسیار ستوده و نوشته است: « در این روز مهم، یک بار دیگر احترام و تشکر صمیمانه خود را به شما “دولتمرد خردمند”، “دیپلمات حرفه ای و ماهر”، “شخصیت سیاسی فوق العاده مستعد و عمل گرا”، “استراتژیست بزرگ” و “فرمانده پیروزمند” عالی قوای مسلح و “رهبر شایسته دولت آذربایجان” ابراز می دارم. »
این صهیونیست که در خط دهی به باکو در تبلیغات و امور فرهنگی جمهوری آذربایجان نقش مهمی بازی می کند، در تعریف و تمجید از الهام علی اف افزوده است: « جناب رئیس جمهور! جنگ دوم قره باغ و دیپلماسی پس از جنگ تمام ویژگی های شخصی شما را به جهانیان نمایان ساخت! این، هم پیروزی نظامی بود و هم پیروزی سیاسی- دیپلماتیک و ژئوپلیتیک شخصی شما و هم پیروزی سربازان و افسران دلیرمرد آذربایجان و کل ملت آذربایجان بود.»
صهیونیست های خط دهنده به باکو همچنین بر این محور ساختگی که تاسیس “جمهوری دموکراتیک آذربایجان” در سال 1918، تشکیل نخستین نظام دموکراتیک در جهان شرق بوده است، تاکید کرده اند.
این صهیونیست ها همچنین جمهوری آذربایجان را نخستین قدرت نظامی و سیاسی و کشور پیشران در قفقاز توصیف کرده اند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا