آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

بلینکن خبر داد؛ توافق بین باکو و ایروان «در دسترس است»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی مذاکرات در واشنگتن، «پیشرفت‌های ملموسی» درخصوص توافقنامه صلح داشته‌ اند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، واشنگتن این هفته میزبان وزرای خارجه دو کشور بود و درخصوص درگیری‌ها میان این دو کشور و همچنین پیرامون موضوعاتی از جمله ایجاد یک ایست بازرسی در گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان بحث شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این جلسه گفت: هر دو طرف پیرامون مسائل بسیار سختی گفت‌وگو کردند و پیشرفت‌های ملموسی نسبت به توافقنامه صلح پایدار حاصل شده است.

وی همچنین تاکید کرد که توافق میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان «در دسترس است.»

همچنین وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان و جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان طی گفت‌وگوهای دوجانبه در آمریکا به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که آرارات میرزویان و جیحون بایرام اف در جریان مذاکرات در ایالات متحده پیشرفت‌هایی در تفاهم در برخی از موارد پیش نویس توافقنامه صلح داشته‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «دو وزیر و تیم‌های آنها در درک متقابل برخی از مواد پیش‌نویس توافق‌نامه دوجانبه «صلح و برقراری روابط بین دو کشور»، ضمن تعیین مواضع در مورد برخی از موضوعات اصلی که هنوز متفاوت هستند، پیشرفت کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که پس از مذاکراتی که در آمریکا انجام شد، باکو و ایروان در مورد برخی از نکات پیش‌نویس پیمان صلح به توافق رسیدند؛ اما مواضع دو طرف در مورد برخی نقاط اصلی متفاوت بود.

این وزارتخانه افزود که دو طرف بر ادامه مذاکرات توافق کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا