آذربایجاناخبار

نظر سفیر آمریکا در باکو در خصوص روابط دو کشور پس از پیروزی ترامپ

سفیر آمریکا در باکو: تا به امروز به منظور حاکمیت قانون، مبارزه با فساد، تامین امنیت و ایجاد شرایط لازم برای زندگی، دولت و ملت این کشور را همراهی کرده ایم.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، بعد پایان رقابت انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ و مغلوبیت هیلاری در مقابل رقیب خود، “رابرت سئکوتا” سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان در خصوص مناسبات اتی و روابط سیاسی ایالات متحده امریکا با این کشور اعلام کرده است: مناسباتمان در طول 25 سال به حد کافی خود را نشان داده است. در طول این سالها همکاری هایی در زمینه امنیت بین آمریکا و آذربایجان موجود بوده که این مناسبات در کنار کمک به پایداری حکومتی آذربایجان به توسعه اقتصادی در بخش نفت و گاز این کشور کمک شایانی کرده است.
وی در صحبت های خود اعلام داشته است: در عین حال، تا به امروز به منظور حاکمیت قانون، مبارزه با فساد و ایجاد شرایط لازم برای زندگی، دولت و ملت این کشور را همراهی کرده ایم.
رابرت سئکوتا با اشاره به چگونگی روابط سیاسی دو کشور بعد از ریاست جمهوری اوباما در خصوص اولویت داشتن مناسبات بین دو کشور اذعان کرده است: روابط در دوره های قبلی از جمله ریاست بیل کلینتون، جورج بوش و یا باراک اوباما دارای وضعیت خوبی بوده است؛ پیش بینی می کنم چشم اندازهای مناسبات امریکا و آذربایجان باز هم در زمینه های امنیت، اقتصاد، به ویژه در زمینه انرژی، حاکمیت قانون و دموکراسی حائز اهمیت خواهد بود. با این حال من فعلا نمیتوانم به نمایندگی از دولت جدید حرفی زده و یا اظهار نظر قطعی کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا