آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

بسته شدن حریم هوایی ترکیه به روی هواپیماهای روسی عازم سوریه

 ترکیه آسمان خود را به روی هواپیماهای روسی عازم سوریه بست. 

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز شنبه با اشاره به بسته شدن حریم هوایی ترکیه به روی هواپیماهای روس که قصد اعزام نیرو به سوریه را دارند، گفت: «آسمان ترکیه را به روی هواپیماهای نظامی و حتی غیر نظامی روسیه که قصد سفر به سوریه دارند را بستیم. اجازه سه ماهه می دادیم و تا ماه آوریل این اجازه وجود داشت. رئیس جمهورمان نیز به پوتین این موضوع را اعلام کرد و بعد از آن هواپیماها متوقف شدند. در اصل، ما پیمان مونترو و سایر معاهدات را رعایت می کنیم.»

وی در خصوص آمدن الیگارش های روس به ترکیه نیز گفت: «ما کشوری هستیم که به تحریم ها نپیوستیم. اگر کارخانه یا شرکتی بخواهد در ترکیه فعالیت کند باید قوانین ما و نیز حقوق بین المللی را رعایت کند.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین در خصوص آخرین وضعیت درخواست این کشور برای خرید جنگنده های اف 16 نیز اظهار داشت: «از سوی آمریکا رویکرد مثبتی مشاهده می شود.»

چاووش اوغلو با بیان اینکه این موضوع تابع تحریم ها نیست، گفت: «اما به طور کلی در صنایع دفاعی محدودیت هایی وجود دارد و نیازمند اجازه کنگره است. دیدارها بسیار خوب پیش می رود و اعضای کنگره که با این موضوع مخالفند تعدادشان زیاد نیست.»

در ماه جاری میلادی وزارت خارجه آمریکا نامه ای به کنگره این کشور درباره فروش جنگنده اف 16 به ترکیه نوشت و در آن پیام، فروش جنگنده را از نظر این وزارتخانه مثبت ارزیابی کرد.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا