آذربایجاناخبارایرانعمومی

گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در باکو برگزار شد

همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) نشستی با عنوان «امام خمینی(ره) ، قبله ای برای عشق بشریت» با حضور جمعی از نخبگان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ادبی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این مراسم سخنرانان درباره شخصیت عرفانی و ادبی، جاودانگی و ماندگاری اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره) و همچنین ویژگی هایی ایشان همچون توکل بر خدا، آینده نگری، حمایت از مستضعفان، ایستادگی درمقابل مستکبران و تاسی از مکتب امام حسین علیه السلام مطالبی بیان کردند و بهره مندی از افکار و اندیشه های آن حضرت را رمز رشد و تعالی جهان اسلام دانستند.
«قربان جبرائیل» رئیس اتحادیه انجمن نویسندگان قلم جمهوری آذربایجان توسعه روابط فرهنگی و ادبی و رونمایی از چاپ سوم کتاب «قبله عشق» حاوی اشعار حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به زبان آذری و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را از عمده اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود ما با این نشست به دنبال شناساندن اندیشه ها و شخصیت عرفانی و ادبی حضرت امام (ره) در جمهوری آذربایجان هستیم.
در این مراسم که «سلیم باب الله اوغلی» دبیر اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان هم حضور داشت «اصغر فارسی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان درباره شخصیت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) بویژه همیشه به یاد خدا بودن ، آینده نگری و توکل بر خداوند در همه امور مطالبی بیان کرد.
«ایلقار ابراهیم اوغلی» رئیس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی و وجدان جمهوری آذربایجان درباره توجه حضرت امام خمینی (ره) بر وجه اسلامیت در تمام عرصه های فعالیتی ایشان مطالبی بیان و بر بهره مندی از افکار و اندیشه های ایشان تاکید کرد.
«حاج آقا نوری» از ریش سفیدان نارداران هم در این نشست گفت حضرت امام خمینی (ره) پس از گذشت ۱۴۰۰ سال اسلام و پرچم حضرت علی بن ابی طالب (ع) را به اهتزاز در آورد و انقلاب اسلامی ایشان در برگرفته از مکتب امام حسین (ع) و تماما متکی بر خداوند بوده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا