آذربایجاناخبارترکیهروسیه

روابط روسیه و ترکیه بر جمهوری آذربایجان نیز تاثیرگذار است

برای بازگشت روابط دوجانبه روسیه و ترکیه به حالت اولیه 9 نقشه راه پیش بینی شده است.برای افزایش سطح روابط میان دو ملت و بازگشت آن به گذشته یک گروه رسانه ای و سازمان غیر دولتی ایجاد خواهد شد که سعی خواهند نمود زمینه برگزاری جلسات میان مقامات عالی رتبه دو کشور را محیا نمایند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، در این زمینه الیاس اسماعیل اف رئیس حزب عدالت آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری فاکت با تحلیل این موضوع گفت: در زندگی هیچ چیزی دائمی و ثابت نیست. متاسفانه در حال حاضر روابط میان دو کشور روسیه و ترکیه پرتنش است اما در آینده این روابط باید بهبود یابند زیرا این مسئله را رهبران هر دو کشور درک نموده اند.اما رئیس جمهور روسیه چنین القاء می نماید که ، فردی است به راحتی مسایل گذشته را کنار نمی گذارد وی از اردوغان نیز خواستار عذرخواهی رسمی از کشورش گردیده ولی مشخص است که مطمئنا وی این کار را انجام نخواهد داد اما شاید طول زمان باعث گردد که روابط دو کشور بهبود پیدا کند.
وی بهبود روابط میان دو کشور روسیه و ترکیه را برای آذربایجان خوب ارزیابی نموده و افزودند: ترکیه به عنوان یک کشور برادر برای جمهوری آذربایجان به حساب می آید، با روسیه نیز در یک منطقه زندگی می کنیم و میان دولتمردان دو کشور روابط خوبی وجود دارد. بنده دوست داشتم مناسبات بهبود پیدا کنند زیرا این موضوع برای جمهوری آذربایجان بسیار مفید خواهد بود.
لازم به ذکر است که پس از نقض هوایی جنگنده روسی و سرنگونی آن توسط ارتش ترکیه در خاک این کشور روابط میان دو کشور تیره گشته و همچنان نیز این روابط عادی نشده که در این زمینه ترکیه اقدام به 9 نقشه راه برای بازگشت روابط دو کشوربه دوران قبل تعیین نموده و قرار است تا 15 دسامبر این مناسبات به حالت اولیه بازگردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا