آذربایجاناخبارعمومی

مشاور ارشد ریاست جمهوری آذربایجان وجود سانسور بر کتب دینی در این کشور را تکذیب کرد

­ علی حیدر ذوالفقاروف ، مشاور ارشد “اداره مناسبات قومی و چندفرهنگ گرایی ومسایل دینی” ریاست جمهوری آذربایجان وجود سانسور بر کتب دینی در این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” ریپورت ” علی حیدر ذوالفقاروف ، مشاور ارشد “اداره مناسبات قومی و چندفرهنگ گرایی ومسایل دینی” ریاست جمهوری آذربایجان گفت : « تبلیغ کتب یهودستیز و حاوی مطالب تبعیض آمیز ضد پیروان ادیان غیراسلامی، برای جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول است. »
این مقام ریاست جمهوری آذربایجان افزود : « در گذشته، در زمینه انتشار و واردات کتب دینی در جمهوری آذربایجان نابسامانی وجود داشت. اما، دولت تدابیر متناسبی را برای برطرف کردن خلأهای موجود در این زمینه اجرا کرد و قوانین مربوطه تکمیل شدند. حمایت از جمعیت های دینی در جمهوری آذربایجان صرفا به مرمّت معابد آنها خلاصه نمی شود. در بخش گسترش ارزش های معنوی و انتشار کتب مقدس و دینی نیز به آنها کمک می شود.»
علی حیدر ذوالفقاروف افزود : « در گذشته مشکلاتی جدی در زمینه کتب دینی مضرّ در کشور وجود داشت و مایه تاسف بود که برخی افراد که در حوزه دینی در خارج تحصیل کرده بودند، به همراه خود کتب و سی دی های مضرّ به کشور می آوردند. آوردن سی دی حاوی سر بریدن یک انسان به کشور چه معنایی دارد؟ چنین چیزی اگر در منزل و خانواده ای در حضور کودکان نشان داده شود، عاملی برای تمایل کودکان به تندروی خواهد بود. اما، متاسفانه اقدامات دولت جمهوری آذربایجان در این زمینه، در برخی گزارش های بین المللی به شکل انتقاد از جمهوری آذربایجان منعکس و اینطور قلمداد می شود که در جمهوری آذربایجان کتب دینی سانسور می شوند. اما، باید درک کرد که در جمهوری آذربایجان هیچ گونه سانسوری وجود ندارد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا