آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهروسیهعکسعمومیقره باغ

برگزاری نشست 19 ژانویه روز همبستگی آذری های مسلمان جهان در دانشگاه محقق اردبیل/ تصاویر

به مناسبت 19 ژانویه روز همبستگی آذری های مسلمان جهان، نشستی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و با سخنرانی مدیر شبکه قدس تی وی ترکیه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به مناسبت 19 ژانویه روز همبستگی آذری های مسلمان جهان، نشستی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد که در این مراسم اساتید دانشگاه ها و خبرنگاران و تعدادی از دانشجویان حضور داشتند.
آقای نورالدین شیرین مدیر شبکه قدس تی وی به عنوان سخنران این نشست در آغاز سخنان خود ضمن قدردانی از آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه محترم اردبیل به عنوان واسطه حضور وی در این نشست، اظهار داشت: به نظر من وطن فقط به جایی که در آن متولد می شویم گفته نمی شود بلکه ما وطن را جایی می دانیم که پرچم اسلام در آنجا برافراشته می شود.
وی ضمن اشاره به وقایع تلخی که توسط حکومت کمونیستی شوروی سابق در جمهوری آذربایجان رخ داده بود، گفت: در هیچ جای دنیا ظلم و اهانتی علیه مردم مسلمان نیست مگر این که نام رژیم صهیونسیتی و آمریکا و انگلیس در آنجا به میان می آید.‌ در فلسطین و یمن و آفریقا و عراق و سوریه و لبنان و در هر کجا که قتل عام مسلمانان اتفاق می افتد، پای دولت های جنایتکار آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونسیتی در میان است.
مدیر شبکه قدس تی وی در ادامه افزود: ما مردم آذربایجان را نه به عنوان مردمی ترک زبان بلکه به عنوان امت اسلامی یاری و حمایت می کردیم و علیه تجاوز شوروی شعار می دادیم. رنج ها و شادی های مسلمانان در اقصی نقاط جهان یکی است و مرجع همه ما امام خمینی (ره) بود. امام خمینی (ره) می فرمایند: هر جا مسلمانی هست ما آنجا هستیم.
وی با اشاره به حمایت های مردم ترکیه از مسلمانان جمهوری آذربایجان ادامه داد: ما در ترکیه روزهای متمادی در حمایت از مردم مسلمان جمهوری آذربایجان در خیابان ها سرپا ایستادیم و برای نشان دادن امت واحده اسلامی تلاش کردیم. فرقی نمی کند آمریکا، فرانسه یا چه کشوری در مقابل ما باشد. ما در برابر دشمنان اسلام امت واحده هستیم.
نورالدین شیرین در ادامه با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت عظیم الشان شیعه، این اقدام را اهانت به تمام مقدسات، قرآن و رسول خدا دانست و بر اعتراض مردم مسلمان ترکیه به این اقدام شنیع نشریه شارلی ابدو فرانسه تاکید کرد.
مدیر شبکه قدس تی وی در ادامه با اشاره به حادثه هجوم شهروندان جمهوری آذربایجان به مرزهای ایران در تاریخ ۱۹ ژانویه، این اقدام را نوعی بازگشت به آغوش مادر و خاک پدری توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی برای مردمی که از آن سوی ارس آمده بودند در حکم آغوش مادر بود و آنها در واقع به دارالسلام و وطن پدری شان آمده بودند.
وی تاکید کرد: هنگامی که ابوالفضل الچی بیگ از ترکیه درخواست کمک نظامی کرد پاسخ ترکیه این بود که ما نمی خواهیم با روسیه رودررو شویم اما جمهوری اسلامی عزیزان و فرزندان و ژنرال های خود را برای دفاع از اسلام و جمهوری آذربایجان فرستاد چون مسئله حمایت از امت اسلام مطرح بود ولی ما در ترکیه ترسیدیم و خجالت کشیدیم.
نورالدین شیرین همچنین با اشاره به جنگ دوم قره باغ و آزاد‌سازی مناطقی از اشغال ارمنستان گفت: در جنگ دوم قره باغ فریاد لبیک یا حسین بر زبان سربازان بود و خون پاک آنها خاک تحت اشغال ارمنستان را با عشق امام حسین (ع) آزاد کرد. حالا هم جنگ در یمن، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه جنگ لبیک یا حسین است. یعنی هیهات من الذله. ما هر زمان آماده دفاع از خاک اسلام هستیم، فرقی نمی کند آزادسازی قره باغ باشد یا قدس شریف. چون ما برادر و ید واحده هستیم.
مدیر شبکه قدس تی وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونسیتی در منطقه اظهار داشت: صهیونیست ها هر جا باشند آنجا تبدیل به جهنمی برای آنها خواهد شد. ما اجازه نمی دهیم ترکیه به عنوان خاک اسلام به پایگاه رژیم اشغالگر تبدیل شود. صهیونیسم یعنی دشمن جهان اسلام. سرزمین های اسلامی برای رژیم صهیونسیتی نه در حکم پایگاه بلکه تبدیل به گورستان خواهد شد. ما در ماجرای کشتی مرمره ۱۰ شهید دادیم. ما با رژیم صهیونسیتی دشمنی تاریخی داریم. من هیچ مرزی را بین ایران، ترکیه، عراق یا سوریه قبول ندارم چرا که ما امت اسلامی و با هم برادر هستیم و منافع مشترک و دشمنان مشترکی داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا