آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری نشست «پل ادبی ایران و جمهوری آذربایجان» در باکو

نشست «پل ادبی ایران و جمهوری آذربایجان» به همت رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این نشست که در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت ایران برگزار شد، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، اصغر فارسی رایزن فرهنگی کشورمان، حجت الاسلام سیدعلی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و جمعی از اساتید و شعرای دو کشور حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم اصغر فارسی رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت، درباره اشتراکات عمیق و ماندگار ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ادبیات بحث و تبادل نظر کرد.
وی به جایگاه شعر و مرثیه سرایی در ادبیات دو کشور اشاره و بر لزوم تعامل و همفکری شعرا و نویسندگان دو کشور تاکید کرد.
فارسی در ادامه ایجاد محفل و پایگاهی برای مستحکمتر کردن دوستی دو کشور و همچنین محفلی برای شناسایی و جذب، رشد و ارتقای کمی و کیفی شاعران جوان و مستعد اهل بیت (ع)، تقویت شعر آیینی، استفاده از ظرفیت شاعران فرهیخته و زمینه‌سازی برای معرفی چهره‌های تازه در ادبیات دو کشور را از اهداف تشکیل این نشست ادبی برشمرد.
سرآمدان شعر ادبی و مرثیه سرایی کشورمان همچون عسگر شاهی اردبیلی، غلامرضا هادی، اسد نیک فال، کاظم نظری بقا، توحید دلاور قوام میهمانان افتخاری این مراسم ادبی بودند و از جمهوری آذربایجان نیز شعرا و نویسندگانی چون پروفسور ترلان قلی اف و شاهین فاضل و گل بالا فنائی علاوه بر تبادل نظر، آثار ادبی و اشعار خود را با محوریت مهدویت ارائه کردند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا