آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعکسعمومیگرجستان

برگزاری میزگرد تخصصی زن،زندگی، آزادگی در اردبیل/ تصاویر

میزگرد تخصصی زن،زندگی، آزادگی با هدف تبیین الگوی سوم زن در جهان با حضور نمایندگانی از کشورهای برزیل، ترکیه، روسیه و گرجستان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میزگرد تخصصی بین‌المللی زن، زندگی، آزادگی با حضور کارشناسان بین‌المللی از کشورهای برزیل، روسیه، ترکیه و گرجستان با حضور جمعی از دانشجویان عصر چهارشنبه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این میزگرد  گفت: با بیان اینکه زن، زندگی، آزادگی شعاری برگرفته از اسلام و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است که این بانو را یک زن آزاده برای تمام عصرها معرفی می‌کند، گفت: بانوان ایرانی نیز همواره با ارادت قلبی به ایشان، در صف مبارزه با نقشه ‌های دشمنان بوده‌ و در این روزگار پرتلاطم خود را سپر بی ‌سلیقگی‌ ها و بدفهمی ‌ها کرده ‌اند.
وی با بیان اینکه در حوادث و اغتشاشات سال گذشته دشمن با استفاده از شعار زن زندگی آزادی و به کار بردن تمام ظرفیت خود تلاش کرد تا با استفاده ابزاری از دختران عزیز ما ضربه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کند، افزود: همین دشمنان در محاسبات خود هویت زن ایرانی را در نظر نگرفته بودند، زنانی که به آزاده‌ ترین زن هستی یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) اقتدا می ‌کنند و آزادگی را بر تعبیرهای دیگر آزادی ترجیح می ‌دهند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی حفظ کرامت بانوان، توجه ویژه به آنان و حضور بانوان در عرصه های علمی، اشتغال و کارآفرینی، ورزش، قدرت و تصمیم‌گیری را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: ما با مطالعه تاریخ آشکارا می بینیم که در دوران نظام شاهنشاهی بانوان ما جایگاه مطلوبی نداشتند و جایگاه و ارزشی که امروز بانوان ما دارند در سایه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با مقایسه وضعیت سواد و جایگاه بانوان در دوران قبل و بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی زن نقش پایه و اساسی را در خانواده ایفا کرده و به تبع آن نقش مهمی در رشد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.
رئیس دانشگاه معین استان اردبیل با بیان اینکه با نگاه به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می ‌توانیم به نقش بنیادین وی در خانواده و رشد و آگاهی اجتماعی جامعه پی ببریم، تاکید کرد: امروز بانوان ما در عرصه های مختلف حضور دارند و با توجه به بحث عفاف و حجاب در عرصه های مختلف از جمله عرصه های علمی و ورزشی افتخارآفرینی می کنند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدارهای خود با بانوان جامعه اسلامی را در موضوع زن، در جایگاه مطالبه ‌گر در برابر غرب معرفی کرده اند، تصریح کرد: ما نیز به عنوان جامعه دانشگاهی وظیفه داریم تا در راستای تبیین مبانی اسلام و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز می باشد، نگاه عادلانه اسلام به زن در عرصه ‌های مختلف و جایگاه زن در انقلاب اسلامی را به دانشجویان و جوانان بازگو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علمداری فر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز گفت: طبق بررسی ها و آسیب شناسی های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که نگاه جوانان باید به خارج از کشور عوض شود و واقعیت ها را مشاهده نمایند.
وی با بیان اینکه قوانین کشورهای مختلف نسبت به پوشش باید در میان جوانان تبیین شود، افزود: باید بدانیم که نتیجه شعار زن، زندگی، آزادی در غرب چه بوده است.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با تاکید بر اینکه یک دانشجو باید بداند دستورات اسلام بر اساس فطرت پاک انسان ها بوده و دستورات غرب بر اساس غرایض انسان ها، ادامه داد: بی حجابی نماد پیروی از فرهنگ غیرخودی بوده و حجاب زدایی یک توطئه سازمان یافته است.
گفتنی است در ادامه فاطمه شجاعی کارشناس زنان و خانواده برنامه جهان آرا، رزانا نجیبیان از برزیل، شاهناز گاسانوا از گرجستان، گولجان کیوانچ از ترکیه و تهمینه مختاراوا از روسیه در خصوص شعار زن، زندگی، آزادگی به ارائه بیانات خود پرداختند.

کارشناس امور بانوان و خانواده گفت: در سپاه حضرت حجت (عج) به گواه تاریخ ۵۰ نفر زن حضور دارند که این یکی از افتخارات و مباهات زنان اسلامی است.

شجاعی الگوی زن مسلمان را حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرد و افزود: دشمن از گسترش اندیشه‌های اسلامی در باب شخصیت زن واهمه دارد و بر همین اساس در صدد است تا با زیر سوال بردن شخصیت وی و هویت‌زدایی از زن، وی را به یک موجود بی‌ارزش تبدیل کند.

وی با بیان اینکه زنان در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی نقشی اساسی دارند، خاطرنشان کرد: زنان و دختران ما امروز در رابطه مستقیم با مردان آزادانه در اجتماع حضور دارند و طبق نص صریح قرآن فعالیت زن در هر سه عرصه باید آزادانه و مستقلانه باشد.

کارشناس امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه دشمن در صدد است تا آزاداندیشی را از زنان ما گرفته و آنها را به برده‌های فکری تبدیل کند، اضافه کرد: آگاهی، دانش و بصیرت زنان ما فراتر از اندیشه‌های منحط غرب است و این آزادی اندیشه اجازه دخالت هیچ فرقه و گروهی را نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا