آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

برگزاری میتینگ فلسطین آزاد از سوی حزب «دوباره رفاه» ترکیه

فاتح اربکان: باید پایگاه های اینجرلیک و کوره جیک فوراً بسته شده و سفیر اسرائیل در آنکارا اخراج شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میتینگ فلسطین آزاد روز شنبه 22 اکتبر توسط حزب دوباره رفاه در قونیه برگزار شد. این میتینگ با حضور فاتح اربکان رئیس حزب دوباره رفاه، ذکریا یاپیچی اوغلو رئیس حزب مطالبه آزادی (Hüda-Par)، نمایندگان نهادهای مدنی، اعضای حزب و شهروندان در میدان دولت برگزار شد. خالد مشعل، یکی از رهبران سیاسی حماس نیز با شرکت در این میتینگ از طریق ویدئو کنفرانس، درخواست حمایت کرد.

فاتح اربکان رئیس حزب دوباره رفاه طی سخنرانی در این میتینگ اظهارداشت: در اینجا از رهبر فقیدمان مرحوم نجم الدین اربکان که 43 سال پیش در تاریخ 6 سپتامبر 1980 میتنیگ تاریخی میلیونی بیت المقدس را در قونیه برگزار کرد، با رحمت یاد می کنیم. میتینگ تاریخی قونیه که در سال 1980 در قونیه برگزار شد، ظلم صهیونیست ها در فلسطین را نه تنها در دستور کار ترکیه بلکه در دستور کار سراسر جهان قرار داد. این میتینگ به عنوان یک رویداد بسیار مهم در القای آگاهی از آرمان فلسطین در ملت ما و جهان اسلام در تاریخ ثبت شد. اکنون ما نیز مانند استاد فقیدمان مرحوم نجم الدین اربکان، برای دفاع از آرمان فلسطین و بیت المقدس، این تجمع را در همان مکان، با همان هدف، با همان روحیه برگزار می کنیم.

امروز در قونیه گردهم آمدیم تا به تمام جهان نشان دهیم که ما به عنوان یک ملت در مقابل ظلم و ظالم ایستاده ایم. امروز در قونیه جمع شدیم تا فریاد بزنیم که آرمان فلسطین آرمان ملی ماست. ما امروز در قونیه جمع شدیم تا همانند استاد فقیدمان اربکان فریاد بزنیم که اگر آمریکا اینقدر اسرائیل را دوست دارد، بهتر است اسرائیل را به آلاسکا منتقل کند. رژیم صهیونیستی که سالها بیت المقدس را که صلاح الدین ایوبی و اجدادمان به ما امانت داده اند و سلطان عبدالحمید خان به ما سپرده است را اشغال کرده است، امروز نیز در غزه در برابر دیدگان جهانیان مرتکب جنایت آشکار علیه بشریت می شود. رژیم صهیونیستی سیاست آشکار وحشیانه ای را علیه برادران و خواهران فلسطینی مظلوم غیرنظامی ما اجرا کرده و غزه را بمباران می کند”.

فاتح اربکان در ادامه با اشاره به اینکه به آمریکا و اسرائیل باید با تحریم پاسخ داده شود، اظهارداشت: “رژیم صهیونیستی غاصب اسرائیل که سال هاست بیت المقدس، شهرمسجدالاقصی، قبله اول ما را اشغال کرده است، در غزه در مقابل چشمان جهانیان دست به جنایت آشکار علیه بشریت می زند. این کشور سیاست وحشیانه ای را علیه غیرنظامیان، فلسطینیان بی دفاع و معصوم از جمله زنان، کودکان، سالمندان و معلولین اجرا می کند. اگر می‌خواهیم جلوی تروریسم صهیونیستی را بگیریم، باید علیه آنها تحریم اعمال کرده و گام‌های ملموسی برداریم. فراخوان فوری سفیر کشورمان در اسرائیل، اخراج سفیر اسرائیل از آنکارا، بستن فوری پایگاه اینجرلیک و پایگاه راداری کوره جیک آمریکا که آشکارا از این ظلم حمایت می کند و فروش همه کالاهای استراتژیک به ویژه نفت به آمریکا و اسرائیل باید توسط همه کشورهای مسلمان متوقف شود. بستن حریم هوایی، آب‌های سرزمینی و بنادر کشورهای مسلمان به روی آمریکا و اسرائیل، لغو فوری قراردادهای شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی با دولت در همه کشورهای مسلمان، اتخاذ تصمیم مشترک تحت رهبری ترکیه برای بایکوت کالاهای اسرائیلی و اعمال فشار بر جامعه بین المللی که حکم بازداشت پوتین را صادر کرد برای اتخاذ تصمیم مشابه علیه نتانیاهو ، انجام اقدامات لازم برای محاکمه نتانیاهو در دیوان عدالت، بستن فوری پایگاه های آمریکا نه تنها در ترکیه بلکه در همه کشورهای مسلمان و گردهمایی فوری با رهبران سازمان همکاری اسلامی و سازمان دی-8 برای اعمال تحریم‌های ملموس علیه رژیم صهیونیستی، ضروری است”.

ذکریا یاپیچی اوغلو، رئیس حزب مطالبه آزادی(Hüda-Par) نیز در سخنرانی خود در این میتینگ اظهارداشت: “8 روز است که در فلسطین درد و رنج بزرگی را تجربه می کنیم. بلافاصله پس از اشغال انگلیسی ها در سال 1917، تروریست های صهیونیست با اقدامات تروریستی خود انواع رنج ها را بر برادران ما در آنجا تحمیل کردند. از زمانی که شبکه تروریستی صهیونیستی در پی قطعنامه سال 1947 سازمان ملل متحد، در سال 1948 خود را به عنوان یک دولت اعلام کرد، آزار و اذیت و کشتار سیستماتیک یکی پس از دیگری در حال وقوع است”.

یاپیچی اوغلو در ادامه اظهارداشت: “ما از وزیر دادگستری ترکیه یک درخواست داریم. اسرائیلی ها از بمب های فسفری استفاده کرده و غیرنظامیان را با سلاح های ممنوعه هدف قرار داده و می کشند. آنها مردم را وادار به ترک محل اقامت خود کرده و راهی کریدوری که آنرا کریدور امن می نامند کرده و سپس این کریدور را بمباران می کنند. آنها می گویند غزه را صاف می کنند و هیچ کس را نمی کشند.» آنها می گویند که رهایشان نمی کنند. آنها بیمارستان ها را هدف قرار داده و می گویند غزه را با خاک یکسان کرده و هیچکس را زنده نخواهند گذاشت. این نسل کشی است و نسل کشی یک جنایت جهانی است. هر وقت چنین جنایتی در هر کجای جهان ارتکاب شود، دادستان های ترکیه صلاحیت رسیدگی و آغاز تحقیقات علیه آنرا دارند. اما به یک شرط بستگی دارد. قانون برای جلوگیری از آسیب به روابط بین‌المللی ما، این را منوط به درخواست و اجازه وزیر دادگستری کرده است. ما نیز از اینجا از وزیر دادگستری ترکیه درخواست به عمل آورده و می گوییم نظاره گر این جنایات علیه بشریت نباشید. ما دادستان های شجاع زیادی داریم. بگذارید این جنایات را بررسی کنند. بیایید کسانی که مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند را ما از طرف بشریت محاکمه کنیم”.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا