آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیفیلم

برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی در ترکیه/ ویدیو

مراسم یادبود سومین سالروز شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در محل کنسولگری ایران در استانبول ترکیه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مراسم یادبود سومین سالروز شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایران و ترکیه در محل کنسولگری ایران در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید «مهدی قریشی»، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی درباره جایگاه سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی شخصیتی بود که نه فقط مسلمانان، بلکه همه آزادیخواهان جهان و مردم منطقه که خطر تکفیری‌ها را احساس کرده بودند، عاشق سردار سلیمانی بودند و مکتب این شهید را ادامه می‌دهند.

برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ترکیه هم نقش شهید سردار سلیمانی را در برقراری امنیت منطقه و مبارزه با استکبار و صهیونیسم مهم دانستند و بر ادامه راه مکتب مقاومت سلیمانی تاکید کردند.

یکی از این شخصیت‌های سیاسی ترک در پاسخ به سوال خبرنگار تصریح کرد: سردار سلیمانی فقط شهید ایران و ترکیه نیست، این فرمانده مقاومت، شهید همه مردم مظلوم جهان و کل بشریت است، چرا که جانش را برای آسایش و امنیت مردم فدا کرد.

شمار دیگری از شرکت‌کنندگان ترک در سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی تاکید کردند، شهید سلیمانی، نه‌ فقط محبوب ایرانی‌ها، بلکه در قلب مظلومان و مستضعفان جهان جای دارد؛ شهیدی که مرامش خدایی بود و در همین راه به سوی شهادت شتافت.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوم ژانویه 2020 هنگام ورود به‌ عراق برای دیدار رسمی با مسئولان عراقی در فرودگاه بغداد هدف حمله موشکی پهپادهای آمریکایی قرار گرفت و به همراه هم رزمانش شهید شد.

منبع: ایران پرس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا