اخبارایرانروسیه

روز درهای باز مسجد در مسکو

در روز یکشنبه 27 مارس برابر با 8 فروردین ماه، از سوی اداره مفتیات مسکو در مسجد جامع این شهر، مراسمی با عنوان «روز درهای باز مسجد» برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد: الدار حضرت علاءالدین اف، مفتی و امام جماعت مسجد جامع مسکو هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی پیروان ادیان و اقوام مختلف در مسکو با دین اسلام برشمرد.

به گزارش 9صبح , در این مراسم که از ساعت 10 تا 19 برگزار شد، بخش‌های مختلف نمایشگاهی در فضای سه هزار متری با تابلوهای هنری نقاشی و عکس از مساجد و مسلمانان روسیه در معرض دید عموم قرار گرفت.

از دیگر برنامه‌های جانبی، برگزاری مسابقه حفظ و قرائت قرآن ویژه نوجوانان و آموزش نماز در یک ساعت بود که مورد استقبال مخاطبان واقع شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز به درخواست اداره مفتیات مسکو در بخشی از مسجد با نمایش تابلوهای خوشنویسی، کاشی، پوست و قالیچه مزین به اسماء الله و آیات قرآنی حضور یافت.

با همکاری جامعه المصطفی و بنیاد مطالعات اسلامی در مسکو، بخش دیگر نمایشگاه به انواع ترجمه‌های قرآن به زبان‌های مختلف اختصاص داشت و نمایش کوچک‌ترین قرآن نیز به صورت خاص مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا