آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

لزوم مشارکت اساتید و هنرمندان ایرانی در دانشگاه تربیت معلمان نخجوان

معاون دانش افزایی و تحصیلات تکمیلی دانشجویان نخجوان، خواستار حضور اساتید و هنرمندان ایرانی در برنامه‌های علمی، هنری و فرهنگی دانشگاه تربیت معلمان این جمهوری شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در دیدار ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با چاپای قلی اف معاون دانش افزایی و تحصیلات تکمیلی دانشجویان نخجوان، بر ضرورت حضور اساتید و هنرمندان ایرانی در برنامه‌های علمی، هنری و فرهنگی دانشگاه تربیت معلمان این جمهوری تاکید شد.

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در جمهوری نخجوان با چاپای قلی اف، معاون دانش افزایی و تحصیلات تکمیلی دانشجویان و خانم حبیبه آلله وردی اوا، معاون هنری و فرهنگ دانشگاه تربیت معلمان نخجوان و نماینده مجلس عالی نخجوان با حضور نماینده اداره امور خارجه جمهوری خودمختار نخجوان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

چاپای قلی اف درباره دانشگاه تربیت معلمان نخجوان توضیحاتی ارائه داد و گفت: «دانشگاه تربیت معلمان نخجوان از سال 2000 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. در این دانشگاه در مقطع لیسانس 14، در مقطع فوق لیسانس 5 و در مقطع دکترا 5 رشته فعالیت می‌کنند.»

معاون دانش افزایی و تحصیلات تکمیلی دانشجویان افزود: «در این دانشگاه، نزدیک به 1500 نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند. این مرکز در خصوص استخدام دانشجویان فارغ التحصیل در مؤسسات آموزشی مختلف در جمهوری خودمختار نخجوان در راستای حمایت از آنها نیز فعالیت می‌کنند.»

خانم حبیبه آلله وردی اوا نیز در سخنانی، گفت: «یکی از زمینه‌های علمی ـ فرهنگی دانشگاه تربیت معلمان نخجوان، آماده سازی پرسنل حرفه‌ای در رشته‌های موسیقی و نقاشی است.»

معاون هنری و فرهنگ دانشگاه تربیت معلمان نخجوان اظهار داشت: «نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و گردهمایی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در دانشگاه تربیت معلمان نخجوان برگزار می‌شود. در این برنامه‌های علمی و فرهنگی، اساتید و هنرمندان از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند.»

وی در ادامه، خواستار حضور اساتید و هنرمندانی از جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های علمی، هنری و فرهنگی دانشگاه تربیت معلمان نخجوان شد.

ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان درباره همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و دانشگاهی اعلام آمادگی کرد و گفت: «با هرکدام از دانشگاه‌های مدنظر در ایران که علاقه‌مند به همکاری هستید، می‌توان هماهنگی و زمینه‌های لازم برای بازدید اساتید و مسئولان دانشگاه تربیت معلمان برای حضور در ایران و بالعکس فراهم شود.»

وی ادامه داد: «علاوه بر این، تبادل تجربیات و گفتگو برای امضای تفاهمنامه همکاری مشترک می‌تواند رهاورد سفرهای دوجانبه باشد.»

ربیعی تأکید کرد: «برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می ‌تواند مورد توافق قرار گیرد.»

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان، اهدای بورسیه تحصیلی به دانشجویان نخبه و علاقه‌مند و تبادل استاد و دانشجو و اعطای فرصت های مطالعاتی را از دیگر زمینه‌های همکاری‌‌های علمی و دانشگاهی فی مابین خواند.

همچنین در ادامه این دیدار، طرفین بر توسعه همکاری علمی و دانشگاهی بین دانشگاه تربیت معلمان نخجوان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا