اخبارایرانگرجستان

سفر وزیر انرژی گرجستان به ایران

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، ’ کاخا کالادزه ’ معاون نخست وزیر و وزیر انرژی گرجستان٬ امروز در صدر یک هيات سياسی و تجاری وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات ایرانی قرار گرفت .

آقای کالادزه پس از ورود به تهران٬ در اولين ديدار خود با ’ مرتضی سرمدی ’ قائم مقام وزير امور خارجه ايران ملاقات کرد و اظهار داشت: سفر امروز من٬ همزمان با لغو دوباره ويزا برای سفر اتباع ايران به گرجستان نشان دهنده آمادگی و اراده جدی دولت گرجستان برای گسترش همه جانبه مناسبات با ايران است و ما از همه ظرفيت خود در اين مسير بهره خواهيم جست.

وزير انرژی گرجستان افزود: اين اولين سفر من به ايران است و من احترام خاصی برای فرهنگ غنی ايرانيان قايل هستم؛ چرا که فرهنگ و تاريخ مشترک٬ تاثير مثبتی بر روند تعاملات دو کشور دارد. آقای کالادزه ادامه داد: گرجستان٬ برای تعميق روابط با ايران٬ در بخش های نيرو ٬ انرژی٬ حمل و نقل کالا و توريسم آماده است و ديدار های متقابل می تواند نقشه راه را مشخص و اجرايی نمايد .قائم مقام وزير امور خارجه ايران نيز با تاکيد بر اينکه افزايش همکاری ها به رشد اقتصادی و بهبود وضعيت اقتصادی به ثبات امنيت و پيوند های منطقه ای منجر خواهد شد٬ از انجام ديدار های رسمی ميان مقامات دو کشور استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا