آذربایجاناخبار

24 نفر از نمایندگان مجلس ملی آذربایجان از پیروان جریان نورچی هستند

شبکه آینس با انتشار خبر فوق اظهار داشت:”ادعا می شود 24 نماینده مجلس ملی آذربایجان با جریانات نورچی در ترکیه در ارتباط می باشند. همانطور که مشخص است نورچی ها درحال مستحکم کردن پایه های خود در آذربایجان هستند.

مرکز فرهنگی قفقاز / به نقل از آینس، این نمایندگان ارتباط تنگاتنگی با ارگانهای مرتبط با فتح الله گولن داشته و حتی ادعا می شود هریک از این نمایندگان ماهانه مبالغی را در قبال حمایت از منافع نورچی ها در آذربایجان از آنها دریافت می کنند. گذشته از این، ادعا می شود حدود 40 نفر دیگر از مسئولین ارشد کشور نیز با جریان نورچی در ترکیه در ارتباط می باشند. رافیق علی اف رئیس سابق کمیته دینی در مصاحبه اخیر خود اذعان داشته است که نورچی ها بطور عملی در تمامی ارگان های دولتی نفوذ کرده اند.”

“در میان این نمایندگان مجلس می توان به جیحون عثمانلی اشاره کرد که ماهانه نزدیک به 5 هزار دلار از جریانات وابسته به فتح الله گولن دریافت می کند که سند آن نیز در روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. البته خود ایشان علیرغم اصرار ما حاضر به جوابگویی به این موضوع نشد. نماینده دیگری که از آن نام برده شده است قنیره پاشایوا می باشد که ارتباط نزدیکی با جریانات نورچی دارد، اگرچه خود ایشان این چنین اخبار را تکذیب کردند. نماینده دیگر فواد مراداف می باشد که ایشان نیز حاضر به جواب دادن در این خصوص نشد. نماینده دیگری که ادعا می شود روابط تنگاتنگی با جریانات نورچی دارد فاضل مصطفی می باشد. ایشان در مصاحبه خود ضمن تکذیب این موضوع اظهار داشت که چنین اخباری با هدف تخریب اسلام منتشر می شود و ما فقط به آذربایجان خدمت می کنیم.”

لازم بذکر است که فاضل مصطفی سال گذشته ضمن موضع گیری در قبال فرهنگ عاشورا، درخصوص برگزاری عزاداری های محرم و عاشورا و سینه زنی و زنجیرزنی در این ایام انتقاد کرده و آنها را بدعت نامیده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا