اردبیل

امام جمعه اردبیل:بیهوده بودن رابطه با امریکای خودخوانده و سرکش

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: رابطه با امریکا به عنوان کشوری خودخوانده و سرکش که خود را پلیس جهان و قیم ملت‌ها می‌داند خودفریبی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل به نامه منتسب به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در رسانه‌ها و شبکه اجتماعی توییتر اشاره کرد و اظهار داشت: نامه‌ای را به این دو شخصیت مملکتمان منتسب کرده‌اند که سال جدید یهودی را به یهودیان دنیا تبریک گفته است که در این موضوع باید گفت برخی‌ها که به دنبال ایجاد توهم هستند به برخی خوش‌خیالی‌ها دست زده‌اند.

وی ادامه داد: نتانیاهو در اقدامی موهن و اهانت‌آمیز در پاسخ به این رویداد اعلام کرده است که بایستی تهدیدات جامعه جهانی و تحریم‌ها علیه کشور ایران تشدید شود تا ایرانیان فرصت نفس کشیدن پیدا نکنند.

خطیب جمعه اردبیل بیان داشت: اگر قرار باشد ما یک قدم عقب‌نشینی کنیم مطمئن باشید آنها دو قدم جلو می‌گذارند و در این شرایط هرگز عقلانی نیست که روی اصول خودمان معامله کرده و آن را تنازل ببخشیم.

عاملی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در مسایل خارجی نرمش هنرمندانه هیچ ایرادی ندارد اما هرگز نباید در اصول اساسی کشورمان تنازلی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت و در پاسخ به نامه‌های مختلفی که از سوی اوباما نوشته شده است اعلام کرده‌اند که اگر بنده احساس کنم در این ارتباط خیری است قطعا پیشقدم خواهم شد چرا که ما نیز احساس می‌کنیم که رهبر فرزانه انقلاب صرفه و صلاح مملکت را بهتر از همه ما می‌دانند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: تا امریکا از ریل خودخواهی، خودخواندگی و سرکشی پائین نیامده و منافع ملت‌ها را به رسمیت نشناسد و به عنوان شیطان بزرگ عمل کند ارتباط برقرار کردن با چنین رژیمی به صلاح و صرفه نیست چرا که این کشور هیچ اهمیتی به حق و حقوق ملت‌ها قایل نیست.

حمله امریکا به سوریه به نابودی رژیم صهیونیستی منجر می‌شد

 عاملی موضوع تهدید امریکا علیه ملت سوریه را یادآور شد و بیان داشت: امریکا بدون توجه به قوانین بین‌المللی و افکار عمومی خودسرانه در فکر حمله بود ولی از سوی ناچاری عقب‌نشینی کرد چرا که امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر افتاده مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: امریکا به خوبی فهمید که امنیت رژیم صهیونیستی به خطر افتاده و در صورت حمله با مقاومت ملت‌ها منطقه روبرو خواهد شد و به یقین تلاویو با خاک یکسان خواهد شد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: در حادثه کودتای 28 مرداد نیز معلوم شد که امریکا در حق ملت ایران 25 سال جفا کرده و مانع از پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این ملت شده است.

عاملی اظهار داشت: در حالی که ملت‌های جهان امروز بر سر یک دقیقه پیشرفت زودتر سر و دست می‌شکنند و حاضر نیستند لحظه‌ای را از دست بدهند امریکا با 25 سال خیانت در حق ملت ایران ظلم بزرگی را مرتکب شد و در برابر این ظلم آشکار هرگز حاضر به عذرخواهی در برابر این ملت نشده است.

وی اقدام دیگر امریکا را که نشان از روح پلید و شیطانی این کشور دارد حادثه سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی و کشته شدن 298 زن و مرد و کودک بیگناه اعلام کرد و ادامه داد: نه تنها امریکا در برابر این جنایت عذرخواهی نکرد بلکه به فرمانده ناو خود مدال افتخار داد.

از کار انداختن قلب مقاومت هدف امریکا در تهدید سوریه است

 امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امریکا در سوریه به دنبال تامین منافع امنیتی خود در خاورمیانه و مهار ایران بود به طوری که عربستان و ترکیه هزینه‌های جنگ او را متقبل شدند و حتی پارلمان ترکیه به اردوغان اجازه حمله به سوریه و کردهای عراق را داد.

عاملی گفت: جمعیت ترک از این حرکت کشور ترکیه ناراحت و گله‌مند هستند و نباید رفتار خودسرانه آنها را به حساب ترک‌های باوجدان گذاشت.

وی بیان کرد: این قضایا نشان داد که امنیت یک کشور تنها در سرحدات آن نیست بلکه به نفوذ و اقتدار بین‌المللی و وزن سیاسی یک کشور است که در عرصه بین‌المللی چگونه می‌تواند قدرت‌نمائی کند.

خطیب جمعه اردبیل با برشمردن اهداف غرب از حمله به سوریه خاطرنشان کرد: آنها به صراحت اعلام کرده‌اند که با حمله به سوریه می‌خواهند ایران را مهار کرده و بترسانند چرا که قلب مقاومت ایران است و باید این قلب را به نابودی کشاند.

عاملی در خطبه اول نماز نیز با اشاره به شخصیت امام رضا (ع) نظیر بخشندگی، رافت و مهربانی آن حضرت و همچنین عالم اهل بیت گفت: امام هشتم شیعیان زمانی که مامون حکم ولیعهدی را امضا کرد تا به امام رضا(ع) بدهد با درایت و تیزبینی خود سعی کرد او را رسوا کند. وی در پاسان سخنان خود ابراز داشت: شناخت امام و تکریم آن به این نیست که در میلاد او شیرینی پخش کرده و یا بخواهیم شادی ظاهری کنیم بلکه شایسته آن است که به سیره و سلوک آن حضرت و احادیث امام رضا(ع) به شایستگی عمل کنیم تا در عمل این شیرینی‌ها و حلاوت نمایان شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا