اخبارایرانعمومیگرجستان

برگزاری جشن نیمه شعبان در گرجستان

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، با تاکید بر اینکه مهدویت و انتظار منجی مختص شیعیان و مسلمانان نبوده و مربوط به همه انسانهای آزاده است گفت: انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان، حجت الاسلام سید رضا تقوی در مراسم نیمه شعبان گرجستان بر ضرورت توجه بیشتر به موازین اخلاقی به عنوان خصوصیات واقعی منتظران امام زمان (عج) در عصر غیبت پرداخت و افزود: امروز وظیفه جامعه شیعی و اسلامی این است که با وحدت به استقبال ظهور برود و آمادگی خود را برای سربازی آن حضرت اعلام کند.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با ظهور حضرت مهدی(عج)، عدالت در جهان فراگیر می شود و حکوت عدل توسط آن حضرت دایر می گردد و هیچ ستمگری در دنیا نخواهد ماند.
حجت الاسلام تقوی با توجه به حضور فعال جوانان مسلمان گرجستان در امور دینی از رئیس جمهوری و دولت گرجستان بخاطر مساعدت و حمایت از برگزاری مناسبت های دینی در این کشور تقدیر و تشکرکرد.
حسن قره بلوط، رئیس شورای علمای شیعه ترکیه نیز با اشاره به اینکه در قرآن امت اسلامی به ید واحده تشبیه شده است، گفت: مسلمانان با تقویت وحدت، دوری از نفاق و تفرقه محیای ظهور می‌شوند و زمینه را برای این رخداد عظیم الهی فراهم می‌کنند.
وی اضافه کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران همان آرمان‌های امام زمان(عج) بوده و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.
مراسم جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) با همکاری و مشارکت اداره مسلمانان گرجستان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور شعیان و مسلمانان مقیم شهر مارنئولی گرجستان برگزار شد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، رامین ایگیدوف رئیس اداره مسلمانان گرجستان و میهمانانی از ترکیه و جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا