آذربایجاناخبارایرانصوتعمومی

برگزاری آیین های مذهبی در حسینیه ایرانیان مقیم باکو / فیلم

حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان مقیم باکو با بیست سال فعالیت یکی از مراکز ترویج دین اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان مقیم باکو با بیست سال فعالیت یکی از مراکز ترویج دین اسلام است که به همراه ایرانیان قشر‌های مختلف مردم عاشق اهل بیت علیهم السلام جمهوری آذربایجان هم مناسبت مذهبی خود را در این مکان مذهبی برگزار می‌کنند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در طول سال در این مکان مذهبی در روز‌های جمعه به امامت حجت السلام والمسلمین سید «علی اکبر اجاق نژاد» نماینده، ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نماز ظهر و عصر اقامه کرده و از سخنرانی‌های دلنشین وی بهره مند می‌شوند.
در این مکان مذهبی هر روز با حضور مردم جمهوری آذربایجان نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء برگزار می‌شود و در مناسبت‌های مذهبی هم آیین‌های باشکوهی برگزار می‌شود.
اما محرم که فرا می‌رسد از همان شب اول این ماه، عاشقان حسین (ع) به همراه ایرانیان از مناطق مختلف باکو، حتی از دیگر شهرستان‌های جمهوری آذربایجان در اینجا حضوری پرشور می‌یابند تا بامولایشان آقا حسین عهدی دوباره بندند و گام‌هایی استوار در عمل به سیره آن حضرت بردارند.
سخنرانی‌های دلنشین حجت الاسلام والمسلمین «اجاق نژاد» نماینده، ولی فقیه در جمهوری آذربایجان هم همچون جمعه‌های هر هفته علاقه‌مندان زیادی را به این آیین‌های عزا سوق می‌دهد.
در شب‌های محرم برای پرشور شدن آیین‌های عزاداری هرکس به طریقی رسم دلدادگی را به جای می‌آورد مداحان اهل بیت علیهم السلام با مداحی، شاعران با شعر خوانی و جمعی از جوانان هم در آشپزخانه حسینیه از ساعت ۸ صبح تا عصر به عشق امام حسین علیه السلام برای عزادارن غذای نذری آماده می‌کنند.
در دهه اول محرم در حسینیه ایرانیان مقیم باکو هر شب برای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر عزادار حسینی غذا آماده و توزیع می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا