آذربایجاناخبارعمومی

برگزاري دادگاه هلال محمد اف در جمهوري آذربايجان

دادگاه “هلال محمد اف” سردبير روزنامه” تولشي صدوي “جمهوري آذربايجان، در دادگاه جنايت هاي سنگين شهر باکو برگزار شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از برونمرزي، اتهامات محمد اف حضور در کنفرانسي در ايران است که وي در آن کنفرانس مقاله اي عليه جمهوري آذربايجان ارائه کرده است .
همچنين افشاي اسرار کشورش و چاپ مقالات متعدد در روزنامه ” تولشي صدو” و دريافت کمک مالي از ايران و با بکارگيري افراد عليه امنيت جمهوري آذربايجان از اتهامات واهي عليه وي است . وکلاي محمد اف به ترتيب به اتهامات وارده شده بر موکل خود، در جايگاه حضور و به دفاع از موکل خود پرداختند . يکي از وکلاي وي خطاب به قاضي گفت: اين کنفرانس در چه تاريخ و در کدام شهر ايران با چه موضوعي برگزار شد . که قاضي جوابي براي اين اتهام نداشت. ادعاي ديگر چاپ مقالات مختلف در روزنامه صداي تالش بر عليه جمهوري آذربايجان و انتقاد از اين کشور است . اين در حاليست که هلال محمداف سه مقاله در صداي تالش چاپ کرده است که يکي ديني و دو مقاله ديگر در مورد مسائل ادبي بوده است و لذا هيچ کدام سياسي نبوده که عليه دولت بوده باشد.
همچنين “رافيق جليل اف ” سردبير موقت روزنامه صداي تالش و رئيس کميته دفاع از حقوق اجتماعي هلال محمد اف هم در اين محکمه به دفاع از هلال محمداف پرداخت. جليل اف گفت، اين محکمه از ماه ژوئن سال گذشته به صورت غيرقانوني پيش رفته و تا امروز ادامه پيدا کرده است.
هلال محمد اف سردبير روزنامه تولشي صدو، داراي دکتراي رياضيات است که از ماه ژوئن سال گذشته به اتهام واهي حمل مقدار زيادي موادمخدر، ارتباط با سرويسهاي امنيتي ايران و تلاش براي ايجاد اختلاف قومي، خيانت به دولت دستگير شده است . تشکيلات بين المللي و بومي اما وي را زنداني عقيدتي دانسته اند.
محاکمه نهايي وي روز 27 سپتامبر اعلام شده و قرار است هلال محمد اف آخرين دفاعيات خود را آن انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا