ایرانروسیه

برپایی نمایشگاه «بسم الله» در روسیه

به مناسبت عيد سعيد فطر، نمايشگاه گروهی پوستر «بسم‌الله» در محل رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در مسكو و با حضور جمعی از علاقمندان افتتاح شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، به نقل از ايكنا، ابوذر ابراهيمی تركمان، رايزن فرهنگی ايران در مسكو، در سخنانی با تشكر از حضور علاقمندان هنر و فرهنگ ايرانی و اسلامی در اين برنامه، برگزاری اين نمايشگاه را در راستای معرفی نمونه‌هايی از فرهنگ و هنر ايران به جامعه هنری و فرهنگی روسيه دانست.

گنادی آوديف، ايران‌شناس روس، نيز در سخنان خود با تبريك عيد فطر به همه مسلمانان به‌ويژه ايرانيان‌، برگزاری نمايشگاهی با اين عنوان و موضوع را اقدامی شايسته و متناسب با مناسبت زمانی دانست و اظهار اميدواری كرد، اين آثار دريچه‌ای برای آشنايی بيشتر روس‌ها با فرهنگ‌، تمدن و هنر ايران اسلامی واقع شود.

خانم «والريا كورووينا» كه يكی از آثار خود را كه مزين به بسم‌الله الرحمن الرحيم بود، در اين نمايشگاه به نمايش گذاشت، در سخنانی كوتاه، با ابراز خشنودی از برگزاری اين نمايشگاه، تشكر خود از رايزنی فرهنگی ايران برای برگزاری برنامه‌هايی از اين دست را اظهار كرد.

خانم «مارگاريتا كاراتيگينا»، معاون بين‌الملل كنسرواتوری مسكو، هارمونی، هماهنگی و آرامش‌بخشی را از ويژگی‌های خاص هنر ايرانی و اسلامی دانست كه هم در موسيقی و هم در نقاشی ايرانی متجلی است.

نمايشگاه گروهی پوستر بسم‌الله با نمايش 25 اثر از فرهاد رحيم قراملكی، داوود دلدار، سعيد داوری و سعيد رحيمی، اساتيد برجسته گرافيك و طراحی ايرانی كه با همكاری رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در مسكو و گروه هنری بوف برگزار شده است، به مدت يك هفته در محل سالن اجتماعات رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در مسكو برپا و ميزبان علاقمندان هنر و فرهنگ ايرانی خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا