آذربایجاناخبارایران

همکاری جمهوری آذربایجان و رژیم اسرائیل در زمینه امنیتی

در روزهای اخیر انتشار مصاحبه یوسی کوهن رئیس موساد در رابطه با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به باکو ، انعکاس گسترده ای داشته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری “لراگیر” ارمنستان با اشاره به این مصاحبه می نویسد:”به گفته رئیس موساد سفر نتانیاهو به باکو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی ابراز امیدواری کرده است که در این سفر یادداشت تفاهمی میان سرویس های امنیتی دو طرف امضاء شود. رئیس موساد در این مصاحبه همچنین از فروش سیستم های امنیتی پیشرفته به دولت جمهوری آذربایجان خبر داده است.”

هاکوپ بادالیان در مقاله خود افزوده است:”این که مصاحبه منتسب به رئیس موساد تا چه حد واقعیت دارد، مشخص نیست. منبع این خبر پایگاه خبری معروف “breakingisraelnews” ذکر شده است. همزمان پایگاه خبری “haqqin.az” به عنوان یکی از ارکان دستگاه تبلیغاتی جمهوری آذربایجان گزارش جالب توجهی را در این زمینه منتشر کرده است.”

این پایگاه غیر رسمی دستگاه تبلیغاتی جمهوری آذربایجان اعلام کرده است اخبار منتشر شده در رسانه های روسی درباره مصاحبه رئیس موساد واقعیت نداشته و هدف از آن ضربه زدن به رژیم اسرائیل و جمهوری آذربایجان در آستانه سفر نتانیاهو به باکو می باشد.

این پایگاه خبری همچنین مدعی شده است که رسانه های روسی تحت تاثیر جامعه ارامنه این کشور چنین خبری را منتشر کرده اند.

از واکنش ها به انتشار این گزارش در آستانه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به باکو چنین بر می آید که مقامات جمهوری آذربایجان چندان هم از افشای این خبر رضایت ندارند.

همکاری امنیتی جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی بی تردید موجب نارضایتی ترکیه، روسیه و ایران خواهد شد.

فروش سیستم های پیشرفته امنیتی به جمهوری آذربایجان به معنای مشارکت رژیم اسرائیل در حوزه امنیتی این کشور خواهد بود.

این در حالیست که بر خلاف محافل خبری جمهوری آذربایجان، رسانه های رژیم اسرائیل خبر مربوط به این مصاحبه را تکذیب نکرده اند.

البته همکاری جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در زمینه های امنیتی و نظامی موضوع تازه ای نیست. نیروهای نظامی ارمنستان در طی جنگ چهار روزه آوریل شاهد تبعات این همکاری از نزدیک بودند. در طی دو روز نخست این درگیری نظامی پهپادهای ساخت اسرائیل مشکلات بسیاری را برای نیروهای نظامی ارمنی ایجاد کرده و موجب تلفات انسانی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا