آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

باکو شرایط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام کرد

” جیهون  بایرام اف ” وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان عادی سازی روابط این  کشور با  ارمنستان را بر اساس اصل تمامیت ارضی و  حق حاکمیت، امکان پذیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بایرام اف روز جمعه در نشست خبری مشترک با ” گابریئلیوس لاندسبرگیس ” وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: باکو آماده عادی سازی روابط با ارمنستان در قالب اصل تمامیت ارضی و حق حاکمیت است.

وی با اشاره به این که چنین رویکرد باید به نفع همه بازیگران بین المللی باشد ، گفت : جمهوری آذربایجان برای بازگشت آوارگان جنگی به  سرزمینهای آزاد شده در قره باغ گامهای پیگیرانه  بر می دارد .

  وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به این که همتای لیتوانیایی خود را در باره تخریب زیرساختها در سرزمینهای آزاد شده ، مطلع ساخته است، افزود: این  سرزمینها در ۳۰ سال گذشته از سوی نیروهای ارمنی مین گذاری شده  است.

  بایرام اف ارمنستان را به  خودداری از تحویل نقشه مناطق مین گذاری شده  در قره باغ، متهم  کرد و گفت: از ۱۰ نوامبر  سال گذشته ( پایان جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ) تا به حال ۲۲ نفر بر اثر انفجار مین در این مناطق جان باخته و نزدیک به یکصد نفر نیز مجروح شدند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا