آذربایجاناخبارعمومی

بررسی نحوه مقابله با کرونا از سوی سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد

مسئول بخش سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان گفت: سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ۱۵ اردیبهشت ماه در دیدار آنلاین، راهکارهای همکاری برای مقابله با ویروس کرونا را بررسی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، «حکمت حاجی اف» افزود: دیدار آنلاین سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در قالب گروه تماس به ابتکار «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان که ریاست دورهای این جنبش را بر عهده دارد، برگزار می شود.

به گفته حاجی اف، تقویت همبستگی بین المللی در شرایط شیوع ویروس کرونا و تلاشهای مشترک کشورها و نهادهای بینالمللی برای مقابله با این ویروس از اهمیت خاصی برخوردار بوده و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به اتفاق آرا از این ابتکار رییس جمهوری آذربایجان حمایت کردند.

 مسئول بخش سیاست خارجی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان افزود: با توجه به این که ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد هستند، دیدار آنلاین سران کشورهای عضو در قالب گروه تماس و بر اساس اصل نمایندگی جغرافیایی منطقه ای برگزار و مسوولان برخی نهادهای بینالمللی از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و سازمان جهانی بهداشت نیز به آن خواهند پیوست.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ۲۵ و  ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی (برابر ۳ و  ۴ آبان ماه سال ۱۳۹۸) میزبان هیجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بود و در این اجلاس ریاست  دورهای این جنبش در سال های ۲۰۱۹ الی ۲۰۲۲ میلادی به جمهوری آذربایجان واگذار شد.

 حاجی اف همچنین ابراز امیدواری کرد که دیدار سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در قالب گروه تماس به تقویت همکاری کشورها و همبستگی بین المللی برای مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا