آذربایجاناخبارایران

بررسی تامین امنیت مرزی ایران و جمهوری آذربایجان/تصاویر

 سردار «قاسم رضایی» و «الچین قلی اف» فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان چشم انداز همکاری نیروی مرزبانی دو کشور در زمینه تامین هر چه بیشتر امنیت مرزهای مشترک را بررسی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فرماندهی نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان، در دیدار روز جهارشنبه فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر و سلاح ، مهاجرت غیرقانونی و نیز فعالیت های غیر قانونی در دریای خزر تاکید و در خصوص تبادل تجربه و اطلاعات اعلام آمادگی شد .

همچنین در ارتباط با اجرای طرح ساخت خط ریلی آستارا – آستارا در قالب دالان حمل و نقل شمال – حنوب، گسترش همکاری نیروهای مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان برای حل مسائل ناشی از اجرای این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

فرمانده نیروی مرزبانی کشورمان و هیات همراه در این سفر نسبت به شهدای راه آزادی و استقلال جمهوری آذربایجان و همچنین مزار «حیدر علی اف» رییس جمهوری فقید این کشور ادای احترام کردند.

سردار رضایی عصر سه شنبه برای سفر سه روزه وارد باکو شد و برگزاری نشست سه جانبه فرماندهان نیروی مرزبانی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز دیدار دو جانبه فرماندهان مرزبانی ایران و روسیه از جمله برنامه این سفر به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا