آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

بررسی اوضاع پس از جنگ ارمنستان و آذربایجان از سوی علی اف و بلینکن

در تماس تلفنی ( چهارشنبه) ” آنتونی بلینکن ” وزیر امور خارجه آمریکا  با ” الهام علی اف ” رییس جمهوری آذربایجان اوضاع پس از جنگ اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان، علی اف در این گفت و گوی تلفنی درباره موضع جمهوری آذربایجان و امور بازسازی آغاز شده در مناطق تخریب شده به دست نیروهای ارمنی در قره باغ، اهمیت گشودن ارتباطات و مسیر های جدید حمل و نقل و موضع جمهوری آذربایجان برای تامین صلح پایدار در منطقه بحث کرد.

 رییس جمهوری آذربایجان و وزیر امور خارجه آمریکا همچنین درباره فعالیت آتی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ تبادل نظر کردند.

  بنا به این گزارش ، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به توسعه روابط دو جانبه این کشور و جمهوری آذربایجان، اهمیت تحکیم مناسبات فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

بلینکن همکاری آمریکا و جمهوری آذربایجان در زمینه های امنیت انرژی و امنیت منطقه ای را یادآور شد و اهمیت اجرای طرح ایجاد دالان گازی جنوب  برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا را مورد اشاره قرار داد.

در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار وزیر امور خارجه آمریکا انجام گرفت، همچنین بر اهمیت توسعه روندهای دموکراتیک و تامین حقوق بشر و حمایت از کثرت گرایی سیاسی در جمهوری آذربایجان تاکید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا