آذربایجاناخبار

برخی مسئولین آذربایجان به دنبال تصرف اراضی مسجد فاطمه زهرا(س) می باشند

علی رغم دستور رییس جمهور آذربایجان در خصوص عدم تخریب مسجد فاطمه زهرا(س)، برخی مسئولین به دنبال تصرف اراضی این مسجد می باشند
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، این روزها تنش ها در مورد قضیه مسجد «فاطمه زهراء» واقع در قصبه «ینی گونشلی» بار دیگر افزایش یافته است. این مسجد اولین مسجد ساخته شده پس از استقلال آذربایجان و در عین حال اولین عامل تقابل میان دولت و متدینان آذربایجان به شمار می آید.
در این رابطه گفته می شود که کسانی قصد تصرف زمین های یک هکتاری اطراف این مسجد را دارند. جواد جواداف وکیل معروف در صفحه «فیس بوک» خود در اینمورد نوشته است برخی از ماموران دولتی به زمین های اطراف مسجد «فاطمه زهراء» چشم دوخته و قصد تصرف آنرا دارند. این کار در واقع به معنای بی اعتنائی به دستور رییس جمهور کشور است که قبلا تصمیم دادگاه برای تخریب و تصرف زمین این مسجد را لغو کرده بود. معلوم نیست چه کسانی در آستانه برگزاری بازی های همبستگی اسلامی قصد ایجاد آشوبی دیگر در کشور را دارند؟
این مسجد با مجوز رسمی استانداری شهر باکو در مورخه 21 آگوست سال 1996 میلادی کار ساخت اش آغاز و در سال 2000 میلادی متوقف شد که با تاخیر در ادامه ساخت آن، استانداری شهر باکو مجوز صادر شده را غیر معتبر دانسته و خواستار تخریب ساختمان نیمه تمام آن شده بود و این موضوع سبب رویاروئی دولت و گروهی از متدینان کشور گردید. در این رابطه یکی از روحانیون سرشناس ایران نیز به رییس جمهور نامه نوشته که در نهایت با وساطت شیخ الاسلام پاشازاده، رییس جمهور تصمیم دادگاه را لغو و آنرا در اختیار اداره مسلمانان قفقاز قرار داده بود.
علی حیدر ذولفقاراف مقام رسمی کمیته امور دینی ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده در خصوص تخریب مسجد «فاطمه زهراء» و تصرف زمین آن گفته است که این مسجد تخریب نخواهد شد. بلکه در مساحتی 2500 متری ساخته و برای آن هیئت امناء و امام جماعت رسمی تعیین خواهد شد.
از اظهارات این مقام کمیته امور دینی مشخص می شود که نزدیک به یک هکتار از اراضی مسجد در اختیار استانداری قرار خواهد گرفت. اقدامی که سبب نارضایتی مجدد متدینان خواهد شد و به نظر می رسد یکی از اهداف اجرای این طرح نیز ایجاد نارضایتی در میان متدینان کشور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا