آذربایجاناخبارایران

دیدار قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان با رئیس فرهنگستان هنر

در دیدار قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان و هیئت همراه با رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بر مناسبات فرهنگی تاکید شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عدالت ولی‌اف قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان و هیئت همراه با محمدعلی معلم‌دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر صبح امروز (دوشنبه ۴ اردیبهشت) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که برای بحث و تبادل نظر درباره چگونگی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، علی معلم رئیس فرهنگستان هنر اظهار داشت: ما جمهوری آذربایجان را خصوصاً از جهت فرهنگی از ایران جدا ندانسته و همان‌قدر که به حوزه فرهنگی خراسان احترام می‌گذاریم به همان اندازه برای این کشور نیز احترام قائل هستیم.

وی به وجوهات مشترک فرهنگی و زبانی این دو کشور اشاره و افزود: گرچه طبیعت میان آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان مرزهای جغرافیایی قرار داده، اما گستردگی مشترکات فرهنگی و زبانی میان دو کشور، مرزهای جغرافیایی را در هم شکسته و آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده است.

رئیس فرهنگستان هنر در ادامه همچنین مشترکات فرهنگی و هنری را عاملی برای تقویت بنیه فرهنگی دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که تبادلات فرهنگی و هنری راهی برای صلح و هماهنگی بشریت باشد.

فرهنگیان حامل کبوتران صلح‌اند

سپس عدالت ولی‌اف قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان پس از معرفی هیئت همراه خود که در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند،‌ اظهار داشت: فرهنگیان کبوترهای صلح بر شانه خود دارند و بر این باورم که در جهان همه چیز حدی دارد به جز فرهنگ، با سخنان شما نیز موافقم که ایران و آذربایجان مشترکات زیادی در زمینه دینی، آداب و رسوم، زبان، ادبیات شفاهی و دیگر زمینه‌های فرهنگی دارند.

وی مأموریت این هیئت را تعمیق و گسترش روابط فرهنگی دو کشور دانست و یادآور شد: دو کشور ایران و آذربایجان از گذشته‌های دور روابط تنگاتنگی در زمینه‌های مختلف با یکدیگر داشته‌اند و امیدواریم برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران و متقابلاً برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۸ در آذربایجان به تحکیم و گسترش هرچه بیشتر این روابط بیانجامد.

قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان به شرح و تفصیل برنامه‌های فرهنگی این کشور در ایران پرداخت و توضیح داد: برگزاری نمایشگاه، نشست‌های تخصصی و پخش فیلم از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته در ایران خواهیم داشت و خوشحالیم که فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران مکانی برای این تبادلات فرهنگی و هنری است.

در پایان عدالت ولی‌اف قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان با هیئت همراه از بخش‌های مختلف فرهنگستان هنر دیدن کردند.

در این نشست سیاوش کریمی رئیس آکادمی عالی موسیقی، آذر پاشا نعمت‌اف رئیس آکادمی ملی تئاتر و تامرلان آخوندف مدیر امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان به عنوان هیئت همراه از جمهوری آذربایجان، ناطق ذلفقارف نفر دوم و مترجم سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از جمله حاضران این نشست بودند.

بنابر اعلام این خبر، در دیدار قائم مقام وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نمایندگی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله قربانعلی پورمرجان مدیر کل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه این سازمان وی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا