دسته‌بندی نشدهویژه

ادعای وقاحت بار کارشناس دینی جمهوری آذربایجان:

 حتی اولاد پیامبر هم در غم از دنیا رفتن او برایش گریه نکرده اند!!!

شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه های جمهوری آذربایجان هم زمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) از مخاطبین خود خواستند تا در برپایی جشن ها و برگزاری مراسم تبریک سال نو میلادی مشارکت کنند.
در این رابطه سایت oxu.az مصاحبه ای با الشاد میری، کارشناس به اصطلاح دینی این کشور انجام داده که قسمتی از این مصاحبه را به اطلاع می رسانیم.
الشاد در این مصاحبه عنوان کرده که دعوت از مردم برای شرکت در مراسم سوگواری رحلت پیامبر دعوتی پوچ و بی معنی بوده و ارتباطی با مسائل دینی ندارد. در دین اسلام اصطلاحی مبنی بر سوگواری وجود ندارد. بعد از وفات پیامبر حتی فرزندان و نوه های وی نیز برایش سوگواری نکرده اند. بنابر این با وجود اینکه در زمان پیامبر چنین مراسماتی وجود خارجی نداشته به چه دلیل مردم ما این مسئله را تبلیغ می کنند؟ این یک اقدامی پوپولیستی و غیر منطقی بوده و هیچ ارتباطی با دین ندارد.
در اسلام بعد از مرگ انسان کارهایی از قبیل غسل و کفن، خواندن نماز بر جنازه و دفن میت سفارش شده و برگزاری مراسماتی از قبیل شب سوم، هفتم، چهلم و سالگرد مرده هیچ ارتباطی با مبانی اسلام ندارد.
وی در ادامه با اعلام اینکه توضیحات بیشتر در این رابطه هیاهو و جنجال زیادی برپا خواهد کرد تصمیم گیری در این موضوع را به مخاطبین خود واگذار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا