آذربایجاناخبارایرانعمومی

باکو ادعای پرواز پهپادهای رژیم صهیونیستی از خاک این کشور برای حمله به مواضع حشدالشعبی را تکذیب کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش‌ها درباره انتقال پهپادهای آمریکایی به این کشور برای حمله به خاک عراق از سوی رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد؛ گزارش رسانه‌های خارجی درباره اینکه «آمریکا پهپادهای خود را برای استفاده رژیم صهیونیستی علیه عراق و یا ایران به خاک جمهوری آذربایجان منتقل کرده است کاملا بی اساس و نادرست هستند.»

وزارت دفاع این کشور به خبرگزاری ترند گفته این اخبار غلط و کذب است.

این در حالی است که براساس اعلام ابومهدی المهندس، جانشین سازمان بسیج مردمی عراق، پهپادهای رژیم صهیونیستی با پرواز از خاک جمهوری آذربایجان به مواضع این سازمان در عراق حمله کرده اند. همچنین مهند العقابی مدیر اطلاع رسانی سازمان بسیج مردمی عراق در گفتگو با شبکه المیادین گفت: اطلاعات موثقی داریم که پهپاد‌های رژیم صهیونیستی از طریق جمهوری آذربایجان وارد عراق شده است.

لازم به ذکر است؛ رابطه جمهوری­ آذربایجان با رژیم صهیونیستی از اوایل دهه ۱۹۹۰  در همه ابعاد گسترش یافته است. این روابط پس از دیدار بنیامین نتانیاهو از باکو در سال ۱۹۹۷ وارد مرحله جدیدی شده است. رژیم صهیونیستی هم‌چنین آموزش سرویس‌های امنیتی و جاسوسی جمهوری آذربایجان را بر عهده گرفته و صنایع نظامی این رژیم  از جمله تأمین کنندگان تسلیحات جنگی جمهوری آذربایجان است.

 لازم به توضیح است در دوم شهریور سال ۱۳۹۳ یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی با پرواز از شهرستان لنکران جمهوری آذربایجان و حرکت به سوی مرکز هسته ای ایران توسط پدافند نیروی هوافضا سپاه بر فراز آسمان نطنز ساقط گردید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا