آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

باکو: ایروان به قطعنامه‌های بین‌المللی احترام بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ارمنستان را به نقض مکرر آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی متهم کرد و گفت که عملیات‌های نظامی در این منطقه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «لیلا عبداله‌اف»، در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که جمهوری آذربایجان از اراضی‌ای سخن می‌گوید که ارمنستان این اراضی را اشغال کرده است.

او با بیان اینکه ارمنستان از دو سال پیش سلسله اقدامات تحریک آمیز نظامی علیه جمهوری آذربایجان داشته، گفت که به رغم توافق آتش‌بس اخیر، ایروان آن را نقض کرد و مناطق مسکونی در گنجه را هدف حملات موشکی قرار داد و باکو مجبور به پاسخ شد.

عبداله‌اف از تداوم عملیات نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی در روزهای آینده خبر داد و مدعی شد که نیروهای جمهوری آذربایجان توانسته‌اند تعدادی روستا را آزاد کنند.

او گفت که باکو همچنان از گفت‌وگو استقبال می‌کند ولی بازگشت آرامش و صلح در آینده به منطقه قره‌باغ و حل نزاع در این منطقه منوط به احترام به حاکمیت آذربایجان به اراضی است که جامعه بین‌الملل آن را براساس قطعنامه‌های خود به رسمیت شناخته است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه مشارکت مستقیم ترکیه در درگیری اخیر با ارمنستان را رد کرد و مدعی شد که این گونه ادعاها بی‌اساس است. او همچنین اتهام‌های طرف ارمنی مبنی بر وجود شبه‌نظامیان سوری در جمهوری آذربایجان را رد کرد و مدعی شد که باکو به این شبه‌نظامیان نیازی ندارد.

او در مورد آینده وضعیت قره‌باغ کوهستانی نیز گفت: «تنها معیار ما برای تعیین وضعیت قره باغ در آینده، بازگشت اراضی اشغال شده به آذربایجان و بازگشت آوارگان به این اراضی است».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را تکذیب نکرد و گفت که «ما با اسرائیل روابط خوبی در حوزه نظامی داریم ولی این مساله به نزاع قره‌باغ ارتباط ندارد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا