آذربایجاناخباراردبیلایران

بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و هیئت همراه و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به استان اردبیل از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و هیئت همراه و محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در سفر خود به استان اردبیل با همراهی استاندار اردبیل و برخی مسئولان استانی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.

در این بازدید کتاب مقدس قرآن به زبان ترکی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیوان شاه اسماعیل از سوی ودود موذن‌زاده، هنرمند نامدار اردبیلی به شاهین وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به رسم یادبود اهداء شد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: با نگاه به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به تاریخ بسیار محتشم و مشترک سرزمین‌مان خطه آذربایجان فخر می‌کنم و عظمت این تاریخ باشکوه را حتما به گوش مردم جمهوری آذربایجان برای سفر به این استان و بازدید از این مکان مقدس خواهم رسانید.

شاهین مصطفی‌اف با اشاره به اهمیت بسیار زیاد جمهوری آذربایجان به حفظ روابط صمیمانه خود با ایران و تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر آن افزود: جمهوری آذربایجان و ایران امکان گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف گردشگری، تجارت، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی مشترک و مسایل فرهنگی را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با معرفی و توصیف هنر معماری و تدابیر هنرمندانه ایرانیان دوره صفویه در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: معماری این مجموعه یکی از معماری‌‌های شکوهمند تاریخ صفویه است.

کریم حاجی‌زاده اظهار کرد: این مجموعه تاریخی و ارزشمند منظر زیبای فرنگ و تمدن ایران و سند زنده‌ای از بدایع خلاق بشری است که گوشه‌هایی از عقاید و شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی را می‌شناساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا