آذربایجاناخبارایرانعمومی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان: راه آهن آستارا – آستارا قدرت اقتصادی ایران و آذربایجان را به همگان معرفی می‌کند

مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: راه آهن آستارا – آستارا، قدرت اقتصادی و توسعه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را به همگان معرفی می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «جاوید قربان اف» در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و پس از شرکت در نشستی کوتاه با «دکتر محمدعلی نجفی» استاندار گیلان در محل احداث پایانه ریلی آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چارچوب عملیات احداث خط ریلی آستارا – آستارا، در حال حاضر شاهد اتمام 8.5 کیلومتر ریل گذاری خط آهن در خاک جمهوری آذربایجان هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث پل ریلی 80 متری به روی رودخانه مرزی آستاراچای رو به اتمام است، ادامه داد: احداث 2.5 کیلومتر خط ریلی در خاک جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد و هم اکنون آغاز عملیات ساخت ترمینال را در خاک ایران شاهد هستیم.

قربان اف در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت احداث این خط ریلی اشاره کرد و توضیح داد: به واسطه این خط آهن، عملیات جابجایی کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی از کشورهای اروپا، به خصوص فنلاند، روسیه و گرجستان به کشورهای منطقه سرعت می یابد.

وی، راه آهن آستارا – آستارا را تکمیل کننده کریدور شمال – جنوب برشمرد و خاطرنشان کرد: به واسطه این کریدور، کالاهایی را که از خلیج فارس به بندر عباس ایران منتقل می شود، به سمت روسیه و اروپا حمل خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان از تأثیر مثبت و تأثیرگذار این خط آهن به اقتصاد کشور هندوستان سخن گفت و افزود: شرکت های اروپایی بزرگترین بهره بردار از پروژه فوق خواهند بود.

وی از جدیت شرکت های اروپایی برای اتمام این پروژه سخن گفت و تصریح کرد: راه آهن آستارا – آستارا، قدرت اقتصادی و توسعه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را به همگان معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه سودهای بسیاری را به همراه دارد، گفت: ارز آوری میلیون دلاری از مهمترین مزایای این پروژه است.

جاوید قربان اف در بخش پایانی سخنان خود از آغاز عملیات ریل گذاری خط آهن قزوین – رشت و تسریع در عملیات احداث خط آهن رشت – آستارا سخن گفت و اضافه کرد: پس از تکمیل این خط سراسری، دیگر مزایای این خط بر همگان اثبات می شود. این پروژه خلیج فارس و اقیانوس هند را به روسیه و اروپا متصل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا