آذربایجاناخبارایران

الهام علي اف: ايران در زمينه ICT به پيشرفت هاي خوبي دست يافته است

رئيس جمهور جمهوري آذربايجان در جريان بازديد از غرفه هاي ايران در نمايشگاه «باکو تل2016» گفت: جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير به پيشرفت هاي خوبي در زمينه (آي- سي- تي) دست يافته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، الهام علي اف رئيس جمهور، جمهوري آذربايجان با حضور در بخش غرفه هاي ايراني شرکت کننده در نمايشگاه “باکو تل” در باکو در جريان بخشي از توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه صنايع مخابراتي قرار گرفت.

در جريان اين بازديد که محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و نيز سفير ايران در جمهوري آذربايجان، رئيس جمهوري اين کشور را همراهي مي کردند، الهام علي اف گفت: حضور شرکت هاي ايراني در اين نمايشگاه نشان از توانايي ها و ظرفيت هاي تخصصي ايران در حوزه مخابرات و ارتباطات دارد.

علي اف افزود: دو کشور مي توانند همکاري هاي خوبي در حوزه مخابرات و ارتباطات داشته باشند و ما علاقمند حضور شرکت هاي ايراني در بازار صنايع مخابراتي و ارتباطي جمهوري آذربايجان هستيم.

در نمايشگاه چهار روزه “باکو تل 2016” که از ديروز(سه شنبه) با حضور دويست شرکت از 18 کشور جهان در باکو آغاز شد، 9 شرکت توليد کننده ايراني نيز حضور دارند.

جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان درحال حاضر در زمينه هاي فرکانس، تبادل محموله هاي پست الکترونيک، دولت الکترونيک و مبادله نرم افزار و سخت افزار مخابراتي با يکديگرهمکاري مي کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا