آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران / تصاویر

بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در پیرامون بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه برای دولت و ملت آذربایجان بسیار ارزشمند می باشد و برای شخص بنده که از شاهدین واقعه و متضررین جنگ قره باغ هستم چندین برابر قابل تحسین است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در پیرامون بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه برای دولت و ملت  جمهوری آذربایجان بسیار ارزشمند می باشد و برای شخص بنده که از شاهدین واقعه و متضررین جنگ قره باغ هستم چندین برابر قابل تحسین است و تشکر خود را اعلام می داریم.

در ادامه افزود: ما هیچ زمان مساعدت ها و حمایت های برادران ایرانی را در جنگ قره باغ فراموش نخواهیم کرد و امروزه نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز از قدرتمند ترینها محسوب می شود که در این موضوع نیز شاهد حمایتهای تخصصی و معنوی برادران ایرانی بوده ایم ، همچنین سفر سردار سرلشگر باقری به جمهوری آذربایجان برای ما یک حمایت معنوی تلقی میشود و بنده بسیار مفتخرم که در دوران سفارت بنده این اتفاق مبارک رخ داد.

بنیاد حسین اف در پاسخ به این سوال که قدرت و ظرفیت جهان اسلام را در باز پس گیری و آزادسازی قره باغ چقدر موثر می دانید؟ جواب داد:

قره باغ تنها درد و مشکل دولت آذربایجان نیست بلکه درد جهان اسلام است.

بنده صحبتها و مواضع مقام معظم رهبری را در مورد قره باغ مطالعه و بررسی نموده ام و آشنایی کاملی با رهنمودهای ایشان دارم ، نظرات و فرامین آیت الله خامنه ای در بین مردم آذربایجان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است بخصوص در بحث قره باغ و ایشان کشته شدگان قره باغ را با لفظ شهید خطاب کرده اند که این برای مردم آذربایجان بسیار ارزشمند است و در روزهای سخت نیز ملت و دولت آذربایجان در کنار ملت و دولت ایران خواهند بود.

سفیر آذربایجان اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس اسلامی و در جهت صدور قطعنامه هایی بر علیه اشغال قره باغ تلاشهای موثری داشته و همواره در کنار ما حضور پر رنگی داشته است و حامی این جریان بوده است.

درد و خون هایی که در جهان اسلام به نا حق ریخته می شود گویی از رگها و قلوب ما مسلمانان با هر طیف و ظاهری که هستیم جریان دارد.

وی در ادامه گفت : این نمایشگاهی که شما برپا کردید امروزه یک قدمی بزرگ در جهت وحدت اسلامی خواهد بود.

حسین اف گفت : بنده چند سالی که در ایران هستم و هفته آخر ماه مبارک رمضان که روز قدس برگزار می شود شاهد اعلام نارضایتی مردم ایران از اشغال فلسطین هستیم و بدانید که دولت آذربایجان نیز از قدس شرقی بعنوان پایتخت دولت فلسطین حمایت می کند.

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

بازدید سفیر جمهوری آذربایجان از نمایشگاه عکس خوجالی تهران

منبع:بسیج نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا