آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیگرجستان

بازدید رایزن فرهنگی ایران از مدرسه دولتی شماره یک تفلیس/ تصویر

احمدعلی مهری‌اردستانی ضمن بازدید از اتاق ایران و کلاس‌ آموزش زبان فارسی مدرسه دولتی شماره یک تفلیس، از نزدیک با نحوه فعالیت‌ها و تدریس اساتید در این مدرسه آشنا شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید در گرجستان و شروع آموزش زبان فارسی، احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تفلیس ضمن بازدید از اتاق ایران و کلاس آموزش زبان فارسی مدرسه دولتی شماره یک تفلیس از نزدیک با نحوه فعالیت‌ها و تدریس اساتید در این مدرسه آشنا شد.

در این بازدید که خانم‌ها ناتیا روخادزه، معلم مدرسه و صوفیا گاگوشیدزه، مسئول آموزش زبان در مدارس تفلیس حضور داشتند، دانش‌آموزان ضمن معرفی خود به زبان فارسی، به بیان خاطرات شیرین چند سال گذشته خود در سفر اردوی تفریحی و آموزشی به کشورمان پرداختند.

در ادامه، مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان و خانم تامار کاپانادزه، مدیر مدرسه شماره یک تفلیس دیدار و بر لزوم توسعه زبان فارسی در گرجستان تأکید کردند.

مهری‌اردستانی اظهار داشت: با توجه اهمیت و جایگاه زبان فارسی و ایرانشناسان برجسته در کشور گرجستان و نیز قدمت مدرسه شماره یک، انتظار داریم با برنامه ریزی، ترغیب و تشویق افراد علاقمند به یادگیری زبان فارسی، دانش‌آموزان بیشتری جذب شوند.

خانم کاپانادزه گفت: بسیار خوشحالم که در طول مدت مدیریت 8 ساله خود در این مدرسه و با تغییر رایزنان فرهنگی خللی در روند آموزش زبان فارسی به وجود نیامده و یا با تعطیلی آن مواجه نبوده‌ایم که جای تقدیر دارد.

مدیر مدرسه شماره یک تفلیس ادامه داد: زبان فارسی به صورت پیوسته و اختیاری در این مدرسه آموزش داده می‌شود و اخیرا هم کشور ایتالیا قدم به این مسیر گذاشته و برنامه ریزی کرده است.

وی آمادگی مدرسه شماره یک تفلیس را برای برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در سالن اجتماعات این مدرسه اعلام کرد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا