آذربایجاناخبارروسیهقره باغ

نوروز محمداف:جمهوری آذربایجان به دنبال میانجی‌گران بین‌المللی برای حل مناقشه قره‌باغ

مدیر شعبه روابط خارجی ریاست جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) گفت، انتظار می‌رود باکو از میانجی‌گران بین‌المللی برای حل مناقشات ناگورنو- قره‌باغ کمک بگیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نوروز محمدوف، مدیر شعبه روابط خارجی ریاست جمهوری آذربایجان در مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های جمهوری آذربایجان نوشت:‌ درگیری‌ها بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو- قره‌باغ با ارمنستان در حال بدتر شدن است. میانجی‌گران بین‌المللی باید برای این مناقشه راه حلی بیندیشند.

وی در ادامه نوشت: با وجود اینکه میانجی‌گران بین‌المللی از حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان سخن به میان می‌آورند، اما به دلایلی به دنبال مشخص کردن موضع خود نیستند.

مدیر شعبه روابط خارجی ریاست جمهوری آذربایجان گفت: انتظار داریم که کشورهای حاضر در گروه مینسک و جامعه بین‌الملل اقداماتی موثر در حل این مناقشه انجام دهند. هنوز هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت گرفته توسط گروه مینسک شورای امنیت و همکاری اروپا به دست نیامده است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان از 1988 با یکدیگر بر سر این منطقه مناقشه داشته‌اند.

خشونت‌ها در این منطقه از دوم آوریل سال جاری میلادی آغاز و به کشته شدن تعداد زیادی منجر شد. دو طرف آتش بس میانجی‌گری شده از سوی روسیه را در پنجم آوریل امضا کردند اما یکدیگر را متهم می‌کنند. گروه مینسک شورای امنیت و همکاری اروپا به ریاست فرانسه، روسیه و آمریکا از سال 1992 به دنبال حل این مشکل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا