آذربایجاناخبارایران

فیلم کوتاه ایرانی برنده هفتمین جشنواره «فیلم خانواده» جمهوری آذربایجان شد

فیلم كوتاه «آغی» به نویسندگی و كارگردانی یوسف كارگر از تولیدات انجمن سینمای جوان کشورمان موفق به دریافت جایزه ویژه هیأت داوران هفتمین جشنواره «فیلم خانواده» جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،فیلم كوتاه «آغی» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی« فیلم خانواده» آذربایجان حضور داشت و با ۳۰ فیلم از آذربایجان، تركیه، ازبكستان، سوئد، روسیه، آلمان، آمریكا و … به رقابت پرداخت.


در مراسم پایانی این جشنواره بین‌المللی كه روز جمعه ۱۵ آبان با حضور سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورماندر باکو و نمایندگان سفارتخانه های کشورهای دیگر و سینماگران برجسته جمهوری آذربایجان در سالن مركز بین‌المللی موسیقی باكو برگزار شد، هیات‌ داوران جشنواره جایزه ویژه خود را به فیلم كوتاه «آغی» اهدا كردند. این جایزه را رایزن فرهنگی کشورمان به نمایندگی از طرف كارگردان فیلم دریافت نمود.

” آغی ” حکایت پدر شهیدی است که سالها چشم انتظار پیکر مطهرفرزند شهید خود می باشد و بصورت خستگی ناپذیر پیگیر بازگشت بدن مطهر فرزندش است و در همین رابطه سالها با انجام مکاتبه و پیگیریهای متعدد از مراکز مختلف دولتی سعی دارد به مقصود خود دست یابد و این پایمردی و انتظار در پایان فیلم به ثمر نشسته و استخوانهای فرزند شهید این پدر پس از بیست و پنج سال هجران در تفحص های بعمل آمده پیدا شده و به پدر بازگرداننده می شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «خانواده» جمهوری آذربایجان توسط سازمان حقوق خانواده، كودك و زنان آذربایجان و حمایت نهاد ریاست جمهوری شروع به فعالیت كرده و امسال بیش از ۴۰۰ فیلم در جشنوتره شركت كرده بودند كه درنهایت ۴۰ فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین فیلم خارجی، بهترین پروژه تلویزیونی، بهترین فیلم اجتماعی به رقابت ‌پرداختند.

عوامل فیلم «آغی» عبارتند از نویسنده و كارگردان: یوسف كارگر، تصویربردار: پیمان عباس زاده، تدوین: حسین شاعری و مسعود دولتخانی، صدابردار: حسن سلمانی، صداگذار: آرش قاسمی، تصحیح رنگ: سامان مجد وفایی، بازیگران: احد پاسبانطوس، هادی افتخارزاده، یوسف یزدانی، مجری طرح: احسان مهدیان، تهیه‌كننده: انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا