آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازتاب حادثه تروریستی اهواز در رسانه های جمهوری آذربایجان

رسانه های جمهوری آذربایجان دیروز به محض وقوع حادثه تروریستی در اهواز، به سرعت اخبار این حادثه را منتشر و به طور مستمر به تعقیب این رخ داد پرداختند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری « ریپورت » جمهوری آذربایجان، از نخستین رسانه هایی بود که خبر واقعه را منتشر کرد ، شبکه های تلویزیونی و سایر خبرگزاری ها و روزنامه های این کشور نیز با حساسیت و بصورت وسیع اقدام تروریستی در اهواز را پوشش دادند.
خبرگزاری رسمی «آذرتاج » ، ضمن انتشار گزارشی از تعداد کشته شدگان و مجروحان این حادثه ، پیام الهام علی اف ، رئیس جمهوری آذربایجان در محکومیت این حادثه و تسلیت وی به رئیس جمهوری و مردم ایران را منتشر کرد.
وزیران دفاع و کشور جمهوری آذربایجان نیز در پیام های جداگانه به همتایان ایرانی خود ضمن ابراز همدردی این حادثه تروریستی را محکوم کردند.
روزنامه « ینی مساوات» نیز حادثه تروریستی اهواز را اقدام تروریستی وحشتناک عنوان کرد و نوشت: رهبر ایران ،امریکا و دولت های دست نشانده این کشور در منطقه را در پشت این اقدام تروریستی می داند.
این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان « ایران، آمریکا را مسئول عملیات تروریستی در اهواز خواند» نوشت : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی آنها را مسئول این حملات می‌داند.
ظریف افزود: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد.
پایگاه خبری ریپورت ، با بازتاب پیام رهبر انقلاب، نوشت : رهبر ایران در پیام خود اعلام کرد که حادثه‌ی تلخ و تاسف بار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریست های مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت.
بنا به این گزارش، آیت الله خامنه ای این حادثه تروریستی را توطئه دولت های دست‌ نشانده‌ آمریکا در منطقه عنوان کرد.
پایگاه خبری ‘ ویرتوال آذ ‘ نیز در گزارشی باعنوان ‘ حسن روحانی درباره رد پای امریکا در اقدام تروریستی در ایران بحث کرد ‘ نوشت : رئیس جمهوری ایران گفت که کشورهای خلیج فارس تحت حمایت آمریکا به گروه تروریستی جنبش دموکراتیک عرب اهواز کمک های مالی و نظامی انجام می دهند.
به نوشته این پایگاه خبری ، رییس جمهوری ایران در ادامه سخنان خود افزود: آمریکا کشورهای خلیج فارس را برای ارتکاب این جنایات تجهیز می کند، ایران در چارچوب قانون به این جنایات پاسخ خواهد داد .
روزنامه «خبر باکو» نیز با اشاره به حادثه تروریستی اهواز نوشت : وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتری خود حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسئول این اقدام تروریستی دانشت.
بنا به این گزارش ، نهادهای مربوطه در ایران برای جلوگیری از وقوع مجدد اقدام تروریستی، تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کردند.
شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان مانند ‘ لیدر ‘ ، ‘اسپیس ‘ ، ‘ اجتماعی ‘ ، ‘ آ.تی .وی’ و ‘ آ.ار. بی ‘ در برنامه های خبری روز گذشته بطور مشروح به وقوع این حادثه تروریستی در اهواز پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا