آذربایجاناخبارارمنستانایرانقره باغ

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مناقشه قره‌باغ در رسانه‌های جمهوری آذربایجان

بیانات امروز ( سه شنبه ) حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بازتاب گسترده در رسانه های جمعی جمهوری آذربایجان داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایرنا،  خبرگزاری ” آپا ” به نقل از رهبر معظم انقلاب، گزارشی با عنوان  “سرزمین های اشغال شده جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان باید آزاد شود ” منتشر کرد.

در این گزارش آمده است، آیت الله سید علی خامنه ای با اشاره به مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که از نظر قوانین بین المللی در این مساله حق با جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ” آپا “، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به این که درگیری های میان دو کشور همسایه ایران خطراتی در پی دارد و باید هر چه زودتر خاتمه یابد، افزود: سرزمین های اشغال شده از سوی ارمنستان به جمهوری آذربایجان تعلق دارد و باید آزاد شود.

پربیننده ترین پایگاه خبری روسی زبان ” حقین . آذ ” نیز با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت خروج ارمنستان از سرزمینهای اشغال شده جمهوری آذربایجان تاکید کرد ، نوشت : آیت الله سید علی خامنه ای تاکید کردند ارمنستان باید همه  سرزمینهای اشغال شده جمهوری آذربایجان را پس دهد .

بنا به این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بر ضرورت مصونیت مرزهای  به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی تاکید کرد.

خبرگزاری ”  توران ” نیز در گزارشی به نقل از رهبر معظم  انقلاب نوشت: سرزمین های جمهوری آذربایجان باید آزاد  و امنیت افراد ارمنی تبار نیز تامین  شود.

به گزارش ” توران ” آیت الله خامنه ای همچنین با تاکید بر اهمیت احترام به مصونیت مرزهای به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی، در عین  حال افزودند: تروریست ها نباید به مرزهای ایران نزدیک شوند.

خبرگزاری ”  ترند ” نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارشی با عنوان ” ارمنستان باید سرزمینهای اشغال شده جمهوری آذربایجان را پس دهد ” در صفحه اصلی خود منتشر کرد.

روزنامه های ”  باکو خبر “، ینی مساوات “، پایگاههای خبری ” ریپورت “، ” استراتگ .  آذ ” نیز مطالب مشابه را در گزارش های امروز خود منتشر کردند.

همچنین برخی شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از جمله ” آ.تی. وی “، ” اسپیس “، ” آ.ار.بی “، ” اجتماعی ” در گزارش های خبری خود به  انعکاس  سخنان رهبر معظم انقلاب در باره راه حل مناقشه قره باغ و تاکید معظم له بر خروج نیروهای ارمنستان از سرزمین های اشغال شده جمهوری آذربایجان پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا