آذربایجاناخبارترکیهعمومی

رییس شورای بازرگانی ترکیه-آذربایجان؛حجم سرمایه گذاری آذربایجان در ترکیه از ۲۰ میلیارد دلار بیشتر خواهد شد

 سلجوک آکات رییس شورای بازرگانی ترکیه-آذربایجان وابسته به اداره روابط اقتصادی خارجی ترکیه گفت: «حجم کلی سرمایه گذاریهای کوچک و بزرگ آذربایجان در ترکیه تا سال ۲۰۲۰ از ۲۰ میلیارد دلار زیادتر خواهد شد. در حال حاضر آذربایجان از نظر مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه سومین کشور جهان می باشد. در این سرمایه گذاری ها شرکت سوکار سهم بزرگی را به خصوص اقتصاص می دهد.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ریپورت،این مقام ترکیه ای گفته است: «کشور ما به سرمایه گذاران خارجی تبعت می دهد. همچنین کسانی که اموال غیر منقول خریداری می کنند و یا می سازند از مالیات ارزش افزوده معاف می شوند. همه این تسهیلات سبب شد که سال گذشته تعداد خریداران خارجی که در ترکیه املاک غیر منقول خریداری می کردند ۲۲ درصد افزایش یابد. بطوری که سال ۲۰۱۷ در ترکیه به خارجی ها ۲۲۲۳۴ ملک غیر منقول به ارزش ۴٫۶ میلیارد دلار فروخته شده است. آذربایجان از نظر تعداد خریداران خارجی که در ترکیه ملک می خرند  از ۵ کشور اول است. در ۲ سال گذشته آذربایجانی ها در ترکیه بیش از ۱۵۰ قطعه زمین و نزدیک به ۲۰۰۰ ملک غیر منقول خریداری کرده اند.»

بر اساس گفته های این مقام ترکیه شرکتهای ترکیه ای نیز در طرحهایی که در آذربایجان، بخصوص در باکو اجرا می گردد به صورت فعال حضور دارند: «تابحال شرکتهای ترکیه در آذربایجان به صورت مستقیم ۴٫۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند. ارزش طرحهای ساختمانی به صورت جداگانه ۲٫۹ میلیارد دلار بوده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا