آذربایجاناخبارایرانعمومی

ایرانیان در رتبه نخست دریافت روادید الکترونیکی از جمهوری آذربایجان

­” سازمان خدمت به شهروندان و نوآوری های اجتماعی” ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد ایرانیان در ردیف نخست دریافت کنندگان روادید الکترونیکی جمهوری آذربایجان قرار دارند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری ریپورت ، ” سازمان خدمت به شهروندان و نوآوری های اجتماعی” ریاست جمهوری آذربایجان خبر داد تاکنون ۹۰۰ هزار روادید الکترونیکی برای سفر شهروندان کشورهای مختلف به جمهوری آذربایجان صادر شده است که ۲۲۷ هزار و ۷۴۵ روادید را شهروندان ایران دریافت کرده اند.
در ردیف های بعدی ، شهروندان عربستان ، پاکستان، ترکیه ، هند، امارات عربی متحده ، اسراییل ، ترکمنستان ، بریتانیای کبیر و آلمان قرار دارند.
سایت صدور روادید الکترونیکی جمهوری آذربایجان به نه زبان آذری، انگلیسی ، روسی ، فرانسوی، اسپانیولی، عربی، فارسی ، آلمانی و ایتالیایی دایر شده است.
جمهوری آذربایجان برای شهروندان ژاپن روادید رایگان صادر می کند.
مسافران خارجی که در فرودگاه باکو روادید جمهوری آذربایجان را دریافت می کنند، می توانند برای مدت ۳۰ روز در این کشور اقامت کنند. این مدت برای شهروندان ترکیه ۶۰ روز است.
(گفتنی است برغم اینکه جمهوری اسلامی ایران برای شهروندان جمهوری آذربایجان بطور یکجانبه لغو روادید کرده است، جمهوری آذربایجان با درخواست ایران برای لغو دوجانبه روادید مخالفت کرده است. )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا