آخرین اخباراخبارایرانروسیهعمومی

ایران؛ اولین کشور منطقه برای تولید واکسن «اسپوتنیک وی»

«کریل دیمیتریف» مدیر کل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه: «ایران به اولین کشور در منطقه تبدیل شد که اقدام به تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» کرد.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دیمیتریف در بیانیه ای تصریح کرد که واکسن تولید شده توسط شرکت ایرانی برای اجرای برنامه ملی واکسیناسیون در خود ایران استفاده خواهد شد.

وی گفت: «این صندوق و یکی از شرکت های دارویی پیشرو ایرانی با نام آکتوور در بیانیه ای، تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی را اعلام کردند.»

کریل دیمیتریف تاکید کرد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)  و آکتوور(Actoverco)  به طور فعال در زمینه «انتقال فناوری» همکاری می کنند.

 وی افزود: «تولید محلی واکسن اسپوتنیک وی در ایران سرعت واکسیناسیون جمعیت ایران را تسریع می کند. این واکسن در حال حاضر نقش مهمی در محافظت از جمعیت کشور در برابر ویروس کرونا دارد و تولید داخلی از تلاش های مقامات ایرانی در مبارزه با بیماری همه گیر پشتیبانی می کند.»

یادآور می شود، مراسم رونمایی از واکسن کرونای اسپوتنیک ایرانی روز شنبه ۵ تیر ماه با حضور وزیر بهداشت و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در شهرک صنعتی بهارستان برگزار شد.

ایران ششمین کشوری است که بعد از کشورهایی همچون صربستان، ایتالیا، هند و برزیل با انتقال فناوری، تولید مشترک واکسن کرونا را در کشور آغاز کرد و به تولید انبوه رساند.

ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه پارسال میان دو طرف امضا شد، اواخر فروردین نیز  قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر را امضا کردند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا