آذربایجاناخبارایرانعمومی

فعاليت گمرک مرزي ايران و جمهوري آذربايجان 24 ساعته مي شود

ساعت کاري گمرک مرزي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان با هدف از بين بردن تراکم مسافران و تسهيل امور گمرکي 24 ساعته خواهد شد. اکنون ساعت کاری گمرک آستارا جمهوری آذربایجان به وقت این کشور از 8:30 صبح تا ساعت 8:30 بعد از ظهر فعالیت می کند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی میدان تی وی، رييس کميته امور گمرکي جمهوري آذربايجان در گفتگو با خبرنگاران در شهر «خاچماز» گفت: به اين منظور تغييرات فصلي در ساعات فعاليت گمرک دو کشور صورت خواهد گرفت.
«آيدين علي اف» افزود: در اين زمينه پيش از اين توافقات لازم صورت گرفته و طرف ايراني براي 24 ساعته شدن فعاليت گمرک نظر خود را اعلام کرده است و ما هم به همين منظور درخواست براي افزايش کارکنان گمرکي داده ايم.
وي افزود: در اين زمينه پيشنهادات لازم به وزارت دارايي جمهوري آذربايجان داده شده است و به نظر مي رسد با 24 ساعته شدن فعاليت گمرک مرزي ، تراکم مسافران در آن نيز حل شود.
لازم به ذکر است که در 30 دسامبر 2016 یکی از اهالی آستارای جمهوری آذربایجان «ایلقار کریم اف» به علت ازدهام بیش از حد در گمرک آستارا جان خود را از دست داد.
گفتنی است که جمهوري اسلامي ايران با جمهوري آذربايجان داراي 4 گذرگاه مرزي شامل شاه تختي- پلدشت ، جلفا ، بيله سوار و آستارا است که اين گمرکات نقش مهمي در توسعه و رونق اقتصادي و گردشگري دو کشور ايفا مي کنند.
در سفر آبان ماه امسال «مسعود کرباسيان» وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان به باکو موضوع 24 ساعته شدن گمرکات دو کشور در نشست با مسوولان گمرکي جمهوري آذربايجان مطرح و دو طرف در اين زمينه به تفاهم رسيدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا