آذربایجاناخبارویژه

اهانت علی نقی اف به ائمه اطهار و تشیع

سخنان موهن علي نقي اف، از اعضاي سرشناس حزب حاکم «يني آذربايجان» در خصوص تشيع و ائمه اطهار بخصوص امام حسين (ع) با اعتراض روحانيون جمهوري آذربايجان مواجه شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، علي نقي اف، از موسسان حزب حاکم آذربايجان نوين در گفتگو با پايگاه اينترنتي «مدرن» جمهوري آذربايجان، عصمت پيامبر گرانقدر اسلام و وحي بودن برخي آيات قرآن کريم را مورد ترديد قرار داد. 

علي نقي اف در بخشي از اين مصاحبه گفت : « تشيع موجب تجزيه در دين شد. حضرت علي (ع) پس از شکست در مقابل معاويه، تشيع را به مثابه يک حزب تشکيل داد.  همان علي (ع) پنج هزار نفر از خوارج را از دم تيغ گذراند. آنها هم مسلمان بودند. خوب، شما که براي امام حسين (ع) و ۷۲ نفري که به همراهش کشته شدند، عزا مي گيريد، اما براي آن پنج هزار نفر يک صلوات هم نمي فرستيد؟ خوارج که ديدند تشيع به حزب تبديل شده است، آنها هم حزب خود را تاسيس کردند. اين همه سوال ايجاد مي کند.» 

اين عضو سرشناس حزب حاکم جمهوري آذربايجان در بخشي ديگري از اين مصاحبه گفت : « چطور مي شود که در مورد قتل عثمان به علي (ع) شک نکرد؟  اکنون کل تبليغات شيعه عليه خلفاي پيش از علي(ع) نشانه گرفته شده است. من مي خواهم هرچيز را به خوبي بدانم. حداقل گفته هايشان نبايد غيرمنطقي باشد. پيامبر در اتاق عايشه مرد. وقتي او وفات کرد عايشه و عمر آنجا بودند. در همانجا هم دفن شد.  فاطمه، دختر پيامبر و علي، پيش پيامبر نمي آمدند. يا خيلي کم مي آمدند. در سوره نور قرآن، آيه اي در مورد عقب ماندن عايشه از کاروان در صحرا و ماندنش پيش سهوان وجود دارد.  بخاطر اين مساله ، ميان علي و پيامبر حرفي پيش آمده بود. علي مي خواست که پيامبر عايشه را طلاق بدهد. مولر در کتابش در اين مورد مي نويسد پيامبر سه ماه به اتاق عايشه نرفت. عايشه هم قهر کرده بود و مي خواست به خانه پدرش، ابوبکر برود. بعد از آن بود که آيه اي آمد مبني بر اينکه عايشه هيچ گناهي را مرتکب نشده است. براي من سوال پيش مي آيد که اگر اين آيه نمي آمد، پيامبر چکار مي کرد؟! »

علي نقي اف همچنين در بخشي از اين مصاحبه گفت : « امروز امام حسين را به عنوان يک قهرمان معرفي مي کنند. آيا اين درست است؟ خير. امام حسين خيلي اشتباه داشته است. عبدالله ، پسر زبير نيز با يزيد بيعت نمي کرد. رفت در مکه حاکم شد و در مقابل دسته اي که يزيد عليه او به مکه فرستاد، پيروز شد. پسر عمر هم بيعت نکرد. امام حسين خودش خيلي اشتباه داشت. نخست آنکه امام حسين اوضاع را خوب محاسبه نکرد. ثانيا  هم ادعاهاي او بود. امام حسين از برادرش حسن ، يک سال کوچک تر بود. حسن شش ماه خلافت کرد. خودش هم حدود ۱۵ هزار نفر قشون داشت. امام حسين اگر قهرمان بود، قشون هايش را جمع مي کرد و به همراه برادرش با معاويه مي جنگيدند و پيروز مي شدند. به آن صورت تحقيرآميز و رسوا، خلافت را تحويل معاويه نمي دادند. موارد زيادي وجود دارد که جاه طلبي هاي امام حسين را نشان مي دهد.» 

در پي انتشار اين مصاحبه ، چند تن از روحانيون شيعه جمهوري آذربايجان در گفتگو با پايگاه اسلام-آذري جمهوري آذربايجان  به اين سخنان موهن علي نقي اف، عضو سرشناس حزب حاکم اين کشور واکنش نشان دادند. 

ماهير شکروف، يکي از کارشناسان ديني جمهوري آذربايجان در مطلبي که در پايگاه اينترنتي «اسلام-آذري » منتشر کرد، نوشت: « متاسفانه کساني که از دين هيچ اطلاعي ندارند، در مورد دين مصاحبه مي کنند و فکر مي کنند که همه مردم دروغ هاي آنها را باور مي کنند. عناصري که امام حسين (ع) و حضرت علي  (ع) را نمي شناسند، از طريق تلويزيون ها و رسانه ها سخن مي گويند. اين مصيبت ناشي از عدم شناخت امثال علي نقي اف ها از امام علي (ع) است که خوارج را هم مسلمان مي دانند و ۷۲ شهيد کربلا را  با خوارجي که به جهنم فرستاده شدند يکسان فرض مي کند.» 

همچنين حاج شاهين حسنلي، يکي از روحانيون شيعه جمهوري آذربايجان، ضمن بيان حقايقي از واقعه عاشورا، افزود : « اينکه آن شخصيت مقدس امروز نيز با محبت مردم ياد مي شود و از دشمنانش اعلام انزجار مي شود، نشانه پيروزي امام حسين(ع) و دورانديشي ايشان مي باشد. اينکه ارزش هايي که امام حسين(ع) بخاطرشان جان خود را فدا کرد، امروز نيز زنده مي باشند، اثبات مي کند که نياز (دنيا) به (يادگيري) مکتب کربلا افزايش يافته است.» 

گفتني است در سال هاي اخير گسترش فرهنگ عاشورايي در جمهوري آذربايجان با واکنش هاي تند جريان هاي ضدشيعي از جمله وهابي هاي مورد حمايت عربستان سعودي ، نورچي هاي هدايت شده از ترکيه، آتئيست ها و کمونيست هاي سابق که در هيات حاکمه جمهوري آذربايجان جايگاه مهمي دارند و نيز عناصر وابسته به صهيونيسم و اسراييل که در عرصه سياسي اين کشور فعال مي باشند، مواجه شده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا