آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انگشت اتهام باکو به سمت ایروان

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد: ایروان با طرح «ادعاهایی مثل محاصره و بحران انسانی در منطقه» روند صلح را مختل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد ارمنستان عمداً با بهانه‌های مختلف وضعیت در منطقه را تشدید و ادعاهایی مثل محاصره و بحران انسانی را که روند صلح را مختل می‌کند، مطرح می‌کند.

وی این اظهارات را در تماس تلفنی با «یوری کیم» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا بیان کرد.

یکی از مهمترین مشکلات باقیمانده بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید اعمال می‌کند. این مسیر منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند. ارمنستان بارها اعلام کرده باکو به کاروان محموله‌های بشردوستانه برای ارامنه منطقه قره‌باغ کوهستانی مجوز عبور نمی‌دهد.

بایرام اف در ادامه اظهارات خود گفت: «ادعاهای ارمنستان درباره تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، خودداری آن از عقب‌نشینی کامل نیروهای مسلح ارمنستان از خاک آذربایجان و مداخله آن در امور داخلی ما غیرقابل قبول است».

بایرام اف همچنین ادعا کرد ارمنستان به اقدامات تحریک‌آمیز علیه پاسگاه مرزی لاچین که جمهوری آذربایجان ایجاد کرده ادامه می‌دهد، اما به گفته وی، «با این وجود طرف آذربایجانی شرایط را برای تردد ساکنان ارمنستانی در هر دو جهت مهیا می‌کند».

وی در ادامه گفت: به‌ رغم آن که جاده «آغدام-خانکندی» و سایر راه‌های جایگزین را برای حمل‌ونقل کالا پیشنهاد کرده‌ایم، طرف ارمنستانی در جاده‌ها موانع ایجاد می‌کند و با حمل‌ونقل کالا در این مسیرها مخالفت می‌کند که بار دیگر ثابت می‌کند ادعاها درباره انسداد و وضعیت انسانی دستکاری سیاسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا