آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

انکار تصویب قانون ممنوع شدن تربیت دینی فرزندان از سوی نماینده مجلس جمهوری آذربایجان

یک عضو “کمیته اتحادیه های اجتماعی و گروه های دینی” مجلس جمهوری آذربایجان، ممنوع شدن تربیت دینی فرزندان براساس تغییرات جدید در قانون آزادی اعتقادات دینی و وجدان این کشور را انکار کرد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جیجون محمدوف به قفقاز اینفو گفت: « در تشریح این تغییرات، اشتباه روی داده است. خط ظریف در این مورد آن است که تربیت دینی والدین به کودکانشان هیچ محدودیتی ندارد. صرفا، این تربیت باید به شکلی باشد که به وضعیت روحی و فیزیکی کودک ضرری نرساند. در خیلی موارد، مربوط دانستن این موضوع با حجاب نیز درست نیست!»
این عضو کمیته “کمیته اتحادیه های اجتماعی و گروه های دینی” مجلس جمهوری آذربایجان گفت: « تغییرات در این قانون، رویکردی کلی است. در اینجا، صحبت از صرفا ممنوعیت حجاب یا اعمال ممنوعیت بر تربیت دینی کودکان نیست. ما می دانیم که در دین اسلام و سایر ادیان نیز به والدین تربیت دینی اولاد توصیه شده است. در این قانون، ممنوعیت عبارت از این است که اگر تبلیغات بر وضعیت روحی و فیزیکی کودکان تاثیر منفی بگذارد، این موارد ممنوع می شود. محدودیتی بر هیچ والدینی درباره تربیت دینی اولاد خود اعمال نمی شود. مثلا ما مشاهده می کنیم که در جنگ ها در سوریه، شمار زیادی از شهروندان ما در این جنگ ها شرکت کردند. امروز شهروندان ما به همراه همسران و کودکانشان در سوریه و بخصوص در عراق زندانی هستند. در کل، در این مورد مصادیق نوعی اجبار کودکان به آموزش ها و ایدئولوژی زیانبار وجود دارد. »
جیحون محمدوف افزود: « تغییرات جدید در قانون صرفا به دین اسلام مربوط نیست. در اینجا سایر ادیان نیز درنظر گرفته شده است. نمایندگان طریقت های غیرسنتی و تندرو وجود دارند که افکار مضر را به اولاد خود تبلیغ می کنند. به همین علت نیز باید کودکان از این تاثیرات منفی حفظ شوند. والدین می توانند به کودکان خود تربیت دینی بدهند. این کار شخصی آنهاست. »
جیحون محمدوف افزود: « گرچه شیطان پرستی در آذربایجان گسترش نیافته است، اما در جاهای مختلف تبلیغ می شود. این ، آموزش دینی مضر است. در دین اسلام، زیان رساندن انسان به بدن خود ممنوع است. خسارت رساندن به بدن به شکل قمه زنی و زنجیر زدن ممنوع است و نمی توان اجازه آن را داد. در تشریح این تغییرات، اشتباه روی داده است. خط ظریف در این مورد آن است که تربیت دینی والدین به کودکانشان هیچ محدودیتی ندارد. صرفا، این تربیت باید به شکلی باشد که به وضعیت روحی و فیزیکی کودک ضرری نرساند. در خیلی موارد، مربوط دانستن این با حجاب نیز درست نیست!»
اما، فاضل مصطفی، عضو کمیته حقوق بشر مجلس جمهوری آذربایجان در گفتگو با رادیو آزادی گفته است در این قانون، صحبت درباره پوشانیدن اجباری حجاب کودک به کودکان یا بردن اجباری آنها به مراسم های دینی و سایر جاهاست. هدف حفاظت از کودکان است تا والدین آنها را از سنین پایین به تفکرات دینی سوق ندهند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا