آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

انصراف ارمنستان از شرکت در رزمایش منطقه‌ ای

وزارت دفاع ارمنستان از بیم درگیری با جمهوری آذربایجان تصمیم به عدم مشارکت در رزمایش «سازمان پیمان امنیت جمعی» در قزاقستان گرفته است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منابع رسانه‌ ای از تصمیم وزارت دفاع ارمنستان مبنی بر عدم حضور در رزمایش «سازمان پیمان امنیت جمعی» به دلیل تنش مرزی با جمهوری آذربایجان و احتمال درگیری با این کشور خبر دادند.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» وزارت دفاع ارمنستان با استناد به تنش‌ها در امتداد مرز خود با جمهوری آذربایجان، تصمیم گرفته است در رزمایش نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی که از روز دوشنبه در قزاقستان شروع شده، شرکت نکند.

ارمنستان این تصمیم را به اطلاع وزارت دفاع قزاقستان رسانده است. دراین رزمایش دو هفته‌ ای نیروهای واکنش سریع روسیه، قزاقستان و دیگر اعضای این سازمان حضور دارند و طی آن واکنش هماهنگ به درگیری نظامی با دشمن فرضی تمرین خواهد شد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که تصمیم برای عدم اعزام نیروهای ارمنستان به این رزمایش با توجه به وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان که در نتیجه تجاوز باکو ایجاد شده، گرفته شده است. این وزارتخانه از تعیین شرح وظایفی برای نیروهای مسلح ارمنستان در شرایط کنونی تنش‌زا در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا