اخبارچچنروسیهگرجستان

انتقال ‌چچنی‌ها از سوریه به تفلیس/تروریسم به سمت روسیه در حرکت است

این جنگجویان چچنی که تاکنون در سوریه و با ارتش سوریه در جنگ بودند، به گرجستان منتقل شده‌اند تا با استقرار در دره پانکیس آماده نفوذ به خاک روسیه شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،در تاریخ اول ماه می، تعداد 97 جنگجوی چچنی از امان پایتخت اردن با پرواز 813 ساعت هفت صبح حرکت و ساعت 10 صبح به مقصد استانبول رسیده و از آنجا با پرواز شماره 382 ساعت 13:10 حرکت و ساعت 16:25 به مقصد نهایی که همان تفلیس باشد، منتقل شده‌اند.

چچنی‌ها از دره پانکیس به خاک روسیه نفوذ می‌کنند

این جنگجویان چچنی که تاکنون در سوریه و با ارتش سوریه در جنگ بودند، به گرجستان منتقل شده‌اند تا با استقرار در دره پانکیس آماده نفوذ به خاک روسیه شوند.

بخشی از چچنی‌ها از سال 1952 میلادی با خروج غیر قانونی از اتحاد جماهیر شوروی سابق در اردن استقرار یافتند و شاه حسین اردنی که خود از حجاز به اردن منتقل شده و توسط انگلیسی‌ها به سلطنت رسیده بود، از چچنی‌ها به عنوان گارد مخصوص خود استفاده کرد و تاکنون آنها در گارد پادشاهی حضور دارند.

سمت‌وسوی تجارت تروریسم به روسیه

پس از حوادث اوکراین، عربستان سعودی و آمریکا سمت و سوی تجارت تروریسم را به سوی روسیه تغییر داده‌اند.

پیش از این یک منبع امنیتی عرب ، فاش کرده بود که بخش قابل توجهی از نیروهای تروریست تکفیری مستقر در سوریه که تابعیت سعودی و چچنی دارند، به منظور کمک به ارتش اوکراین تحت حمایت مالی و نظامی سازمان اطلاعات عربستان با چند فروند هواپیما وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند.

انتهای پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا