آذربایجاناخبارنارداران

انتقال عضو محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان به سلول انفرادی

عضو جنبش اتحاد مسلمانان که مردم را برای شرکت در تظاهرات دارای مجوز قانونی دعوت کرده بود به زندان انفرادی انداخته شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از میدان تی وی ساحل رضایف عضو محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان که در یک بازداشتگاه نگهداری می شود به مدت ۱۵ روز به زندان انفرادی انداخته شده است. به این دلیل که وی خواستار شرکت مردم در تظاهرات نیروهای مخالف دولت (که در تاریخ ۳۱ مارس برگزار می شود) شده است.

خالد رضایف پدر ساحیل در این خصوص با میدان تی وی گفت وگو کرده است. خالد رضایف که اخیرا با رئیس بازداشتگاه دیداری داشته است، در این مورد گفت:

“پسرم را با فرستادن به زندان قوبوستان تهدید می کنند. در دیدار با رئیس بازداشتگاه دلیل آن را سوال کردم که گفت، پسر شما به خاطر دعوت مردم به تظاهرات به زندان انفرادی منتقل شده است و این کار اقدام بر علیه دولت به حساب می آید. من هم به ایشان یادآوری کردم که برای برگزاری تظاهرات از سوی فرماندار پایتخت مجوز رسمی صادر شده است  و در این صورت باید حاجی بالا ابوطالب اف هم مجازات شود؟ که رئیس بازداشتگاه در پاسخ هیچ حرفی نزد.”

بر اساس اظهارات پدر ساحیل با او از یک جای نامعلومی تماس تلفنی گرفته شده و اعلام کرده اند که پسرش در بازداشتگاه خودکشی کرده است. وی افزوده است: ” در حال حاضر خیلی ناراحت هستم و نمی دانم با چه کسی تماس بگیرم”.

خاطر نشان می شود ساحیل رضایف عضو جنبش اتحاد مسلمانان سال گذشته با استناد به مواد ۲۳۳ و ۳۱۵ قانون کیفری به شش و نیم سال زندان محکوم شده است. لازم به ذکر است رضایف در خصوص اعتراض به ممنوعیت حجاب نیز قبلا به ۲ سال زندان محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا